در گفت وگو با مهر مطرح شد

اتصال خطوط شمال شرقی و غربی مترو گره های ترافیكی را باز می كند

اتصال خطوط شمال شرقی و غربی مترو گره های ترافیكی را باز می كند

به گزارش شیك بار شهردار منطقه یك از اتصال خط یك و سه مترو از ایستگاه نوبنیاد به تجریش اطلاع داد و اظهار داشت: اتصال ایستگاه نمایشگاه بین المللی در خط ۱۰ با خط ۷ مترو هم معضل ترافیك شمال غرب تهران را حل خواهد نمود.


حمید موسوی شهردار منطقه یک در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به موافقت شرکت مترو و ابلاغیه شهرداری تهران در خصوص اتصال خط یک به خط سه اظهار داشت: اتصال خط یک به خط ۳ جزء اولویت های توسعه مترو قرار گرفته است. وی افزود: این اتصال از مترو میدان نوبنیاد به خط میدان تجریش خواهد بود، تا ترافیک منطقه سبک تر شود.منطقه یک نیازمند خط متروی جدید نیستشهردار منطقه یک با اشاره به اینکه این منطقه نیازمند خط جدید مترو نیست و در طرح جامع مترو هم ایجاد خط جدیدی برای آن دیده نشده است، تصریح کرد: تنها تقاضای ما اتصال خط یک به خط سه بوده که بدین سان محقق می شود. وی ادامه داد: پیشنهاد دیگری در خصوص اتصال خط یک و هفت هم داده ایم که بدین سان بتوانیم سفرهای شهروندان از منطقه یک را به مناطق مرکزی پوشش دهیم و در همین راستا تفاهم نامه ای میان شهرداری منطقه یک و شرکت نمایشگاه های بین المللی و شرکت مترو منعقد شده تا یک ایستگاه در محل نمایشگاه ها در نظر گرفته شود.اتصال خط ۱۰ به خط ۷ از نمایشگاه بین المللیوی با اشاره به اینکه با عقد قرارداد و با برآورد هزینه های آن قرار شد شرکت مترو از فاز مطالعات در راه خط ده این خط ایستگاه متروی نمایشگاه را تعریف کند، خاطرنشان کرد: البته پیش از اینکه خط ۱۰ مترو راه اندازی شود، اتصال این خط پیشبینی شده تا بتوان از خط ۷ سرویس دهی شود. موسوی اظهار داشت: اگر این ایستگاه راه اندازی شود معضل ترافیک غرب منطقه ساماندهی خواهد شد.هیچ مرکز تجاری خط مترو را کور نکرده استموسوی در مورد اینکه آیا راه اندازی یک مجتمع تجاری حوالی پارک نیاوران سبب کور شدن یکی از ایستگاه های متروی خط یک نشده، پاسخ داد: در آنجا خط مترو نداشتیم. از گذشته های دور آرزوهای مدیران شهری و مردم منطقه بوده است که خط یک مترو به خط سه متصل شود که این آرزو در سال ۹۸ محقق شد. وی افزود: این اتصال در مقطعی پیگیری شده بود و در این راستا یک ایستگاه هم در محل حاضر اطلس مال در نقشه ها دیده بودند اما این ایستگاه بعد از صدور جواز این مجتمع تجاری از برنامه ها خارج شد. شهردار منطقه یک با اشاره به اینکه برخی اصرار داشتند این ایستگاه، تنها خط اتصال این نقطه است تصریح کرد: اینکه خط مترو از این نقطه رد شود وحی منزل نیست و ما به شرکت مترو گفتیم واریانس های دیگری را بررسی کند و گزینه های جایگزین عرضه شود، چند گزینه عرضه شد، یک گزینه مربوط به پاسداران باهنر بود، گزینه دیگر از بالای کاخ در راه باهنر به سمت تجریش حرکت می کرد. وی افزود: هنوز هم زیر ساختمان اطلس مال حدود ۲۰۰ متر تونل وجود دارد که قرار بود از راه آن خطوط بهم متصل شود که به هر علتی متوقف گردید. موسوی با اشاره به اینکه پیش از این برخی درصدد پر کردن آن بودند اظهار داشت: من مانع پر کردن آن شدم چون شاید بعدها با ایجاد اتصال این تونل دسترسی محلی برای مترو ایجاد شود.

1399/02/22
17:21:33
5.0 / 5
1997
تگهای خبر: بنیاد , ترافیك , ساختمان , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری