رئیس پلیس راه استان قزوین:

كاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در قزوین، پراید بیشترین تصادف

كاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در قزوین، پراید بیشترین تصادف

شیك بار: رئیس پلیس راه استان قزوین اظهار داشت: با اقدامات انجام شده و ایمن سازی راهها امسال سوانح جاده ای منجر به فوت در راههای مواصلاتی استان ۱۴ درصد كاهش یافته است.


به گزارش شیك بار به نقل از مهر، سرهنگ نصرالله بیگلری در جلسه شورای ترافیك استان قزوین كه روز دوشنبه در استانداری انجام شد گفت: روزانه بیشتر از ۸۱۶ هزار دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان تردد می كنند كه با افزایش عبور و مرور خوشبختانه شاهد كاهش سوانح جاده ای هستیم. وی افزود: محور قزوین به رشت حدود ۱۴ درصد، قزوین به تهران ۲۲ درصد، مسیر بویین زهرا ۳۸ درصد تردد را به خود مختص كرده است.
بیگلری با اشاره به آمار سوانح در راه های استان اظهار داشت: امسال در آزاد راه قزوین به رشت تعداد ۱۴ نفر، در محور قزوین به تهران ۲۲ نفر و مسیر بویین زهرا ۳۸ نفر و اتوبان قزوین به كرج ۴۵ نفر در سوانح جاده ای جان باختند. رئیس پلیس راه استان قزوین اشاره كرد: همین طور در محور قزوین به همدان ۴۱ نفر، در اتوبان قزوین به زنجان ۵۹ نفر و قزوین به رشت ۲۰ نفر كشته شدند. بیگلری اظهار داشت: در یازده ماهه امسال ۲۳۹ نفر در سوانح رانندگی جان باختند كه این تعداد در سال قبل ۲۵۹ نفر بود كه با اقدامات انجام شده شاهد كاهش ۲۰ درصدی فوتی ها در راه های استان قزوین هستیم. وی گفت: همین طور امسال تعداد سوانح فوتی ۲۱۳ مورد، جراحتی ۸۹۱ فقره بوده كه مجروحان این حوادث باز بالغ بر ۱۱۰ نفر بوده است.
رئیس پلیس راه استان قزوین تصریح كرد: در مدت زمان سال های ۹۵ تا ۹۷ در مجموع در حوادث فوتی در جاده ها شاهد كاهش ۱۴ درصدی و در سوانح جراحتی با كاهش ۲۱ درصدی مواجه بوده ایم. وی گفت: پیگیری مستمر برنامه جامع كاهش سوانح توسط سازمان ها و دستگاه های مسئول، باز خوردگیری از فعالیت دستگاه ها، پیگیری اصلاح هندسی، ایمنی و آشكارسازی حداقل ۵۰ درصد نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی، تقویت تابلو و علائم آگهی دهنده، و خط كشی، تأمین روشنایی، اقدام برای كاهش سرعت وسایل نقلیه، اصلاح هندسی رمپ و لوپ های ورودی و خروجی به راه اصلی شامل دسترسی ها و مجتمع ها و ایجاد توقفگاه و استراحت گاه در محدوده ۳۰ كیلومتر شهرها، ایجاد پایگاه های امداد و نجات و ممانعت از ساخت و ساز غیر مجاز در حریم جاده ها برای كاهش سوانح پیشنهاد می شود.
۲۵ درصد سوانح مربوط به خودروی پراید است سرهنگ بیگلری افزود: ۲۵ درصد سوانح مربوط به خودروی پراید، ۲۱ درصد پژو، ۹ درصد كامیون و بقیه سایر خودروهاست و ۲۵ درصد تصادفات در بزرگراه ها رخ می دهد.
وی گفت: با اجرای طرح های ترافیكی، آموزش مستمر و اصلاح نقاط حادثه خیز، اصلاح محورهای روستایی، تعریض محورهای دوطرفه استان، شانه سازی و اصلاح شیب ها می توان به كاهش سوانح كمك كرد.


1397/12/28
22:18:53
5.0 / 5
2042
تگهای خبر: ترافیك , جاده , دستگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری