یك مقام مسئول خبر داد؛

تخفیف ۳۰ درصدی بلیت قطار نوروزی، جریمه ترمز قطار ۱۰۰ هزار تومان

تخفیف ۳۰ درصدی بلیت قطار نوروزی، جریمه ترمز قطار ۱۰۰ هزار تومان

شیك بار: مدیرعامل یك شركت حمل و نقل ریلی با اشاره به پیش بینی ۷۰۰ هزار صندلی برای سفرهای ریلی نوروز ۹۷ از تخفیف ۳۰ درصدی بلیت قطار در بعضی ایام نوروز اطلاع داد.



به گزارش شیك بار به نقل از صداوسیما، محمد رجبی اظهار داشت: با آغاز پیش فروش بلیت قطار سفرهای نوروزی از روز یكشنبه گذشته در همان ساعات آغازین تمام بلیت های تهران مشهد برای روزهای ۲۵ تا ۲۸ اسفند پیش فروش شد اما در مسیرهای سراسری دیگر مثل قزوین، كاشان، اصفهان به مشهد همچنان ظرفیت خالی وجود دارد.
وی با اشاره به دوره ۲۰ روزه سفرهای نوروز از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین تصریح كرد: تا امروز ۲۰ درصد ظرفیت این شركت ریلی با پیش بینی ۷۰۰ هزار صندلی فروخته شده و ۸۰ درصد مابقی خالی است.
وی ادامه داد: امكان خرید تلفنی بلیت با استفاده از سامانه تلفنی ۱۵۳۹ به طور ۲۴ ساعته وجود دارد و این مركز به صورت متوسط با صف انتظار ۸ نفر پاسخگوی شكایات و سؤالات مردم هم هست.
محمد رجبی از افزایش ۲۵ سالن جدید به ناوگان ریلی این شركت در سال ۹۷ اطلاع داد و اضافه كرد: اقدامات خوبی برای بازسازی و بهینه كردن سایر قطارها به منظور آسایش و راحتی هموطنان انجام شده است.
وی ادامه داد: فروش خدمات گروهی در روزهای نورزو ممنوع می باشد و تمامی بلیت ها را مردم خریداری خواهند كرد و دارندگان بلیت با كارت شناسایی خود در ایستگاه ها كنترل می شوند تا هیچگونه بازار سیاهی شكل نگیرد.
محمد رجبی با اشاره به ثابت ماندن نرخ بلیت از آذر ۹۴ تابحال به مردم سفارش كرد با برنامه ریزی و توزیع سفرهای خود از تخفیف ۳۰ درصدی در بعضی ایام نوروز بهره مند شوند و هزینه سفر خویش را كاهش دهند.
نرخ جریمه كشیدن ترمز اضطراری قطار؛ ۱۰۰ هزار تومان
وی درباره نرخ جریمه كشیدن ترمز اضطاری قطار اظهار داشت: نرخ جریمه كشیدن ترمز اضطراری قطار ۱۰۰ هزار تومان است اما با احتساب به تاخیر انداختن حركت قطارهای دیگر، نكات ایمنی و آزاد كردن دوباره ترمز به علت پیچیدگی های فنی به مراتب هزینه های بیشتری به ناوگان وارد می گردد.
وی ادامه داد: خوشبختانه آمار ترمزهای اضطراری كاهش یافته اما همچنان كودكان به صورت سهوی و برخی مسافران به علت عدم اطمینان از سوار شدن همراهان خود در ایستگاه های بین مسیر از ترمز اضطراری استفاده می نمایند.
مدیرعامل این شركت ریلی در مورد علت نبود پزشك در قطار اظهار داشت: از آنجایی كه قطارها در فواصل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ای به یك ایستگاه می رسند ازاین رو در صورت نیاز پزشكی بلافاصله مبحث به ایستگاه منعكس و برای حضور اورژانس در ایستگاه و رسیدگی به امور درمانی مسافر تمهیدات لازم انجام می گردد.
محمد رجبی خاطرنشان كرد: هم اكنون تمامی سرمهمانداران قطار آموزش كمك های اولیه را آموختند و مجهز به دستگاه های تنفسی و كمك های اولیه هستند تا در صورت نیاز به خدمات اولیه اضطراری را تا پیش از رسیدن به ایستگاه به مسافران ارائه نمایند.
وی همینطور از مسافران خواست در صورت موارد خاص و نیاز به مراقبت های ویژه پزشكی پیش از سفر مسئولان قطار را در جریان بگذارند تا خدمات پوششی در اختیارشان قرار بگیرد.

1396/11/19
13:31:07
5.0 / 5
2137
تگهای خبر: بار , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری