یك مقام مسئول خبر داد؛

تحویل ۱۰۸۷ واحد مسكونی به خانوارهای دارای دومعلول

تحویل ۱۰۸۷ واحد مسكونی به خانوارهای دارای دومعلول

شیك بار: مدیرعامل سازمان زمین و مسكن با اشاره به اینكه ۷۳۲۰ خانوار دومعلول مشمول دریافت مسكن می شوند، اظهار داشت: تابحال ۱۰۸۷ واحد به این خانوارها تحویل شده است.



به گزارش شیك بار به نقل از مهر، حمیدرضا عظیمیان در نشست خبری با اشاره به اینكه امسال یكی از مهمترین اتفاقات سازمان ملی زمین و مسكن تعیین تكلیف بخشی از اراضی تصرف شده این سازمان بود، اظهار داشت: در شهریورماه امسال دستورالعملی در مجمع عمومی سازمان ملی زمین و مسكن به تصویب رسید كه بر مبنای این دستورالعمل كسانی كه در اراضی دولتی ساخت و ساز كرده باشند، به قیمت روز آن شهر، قیمت زمین از افراد دریافت شده و ملك آنها سنددار می گردد و می توانند از تمامی تسهیلات در رابطه با اراضی سنددار از قبیل وام بانكی استفاده كنند.
وی میزان برآورد سازمان ملی زمین و مسكن از افراد تحت پوشش این دستورالعمل را ۳ میلیون خانوار عنوان نمود و اضافه كرد: روال كار به این صورت است كه افراد حضوری به ادارات كل راه و شهرسازی استان ها مراجعه نموده، مشخصات آنها در سامانه ثبت می شود، سپس پرونده آنها بررسی و كارشناسی شده و در صورتی كه با طرح های جامع و تفصیلی تنقاض نداشته باشد به اداره ثبت اسناد شهرستان ارجاع داده خواهد شد.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسكن ادامه داد: این مصوبه تا آخر سال ۹۵ را شامل شده و اگر تصرفی در اراضی دولتی شده باشد قابل واگذاری به متصرفان خواهد بود. اگر متصرفان شرایط مذكور شامل ساخت و ساز در زمین و عدم تناقض با طرح جامع و تفصیلی را نداشته باشند، پرونده آنها به دستگاه قضایی ارجاع داده خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره میزان پیشرفت مسكن مهر تا آخر آذرماه امسال اظهار داشت: از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسكن مهر، یك میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در تعهد سازمان ملی زمین و مسكن بود كه هم اكنون ۱۱۳ هزار و ۶۸۷ واحد باقی مانده است كه حدود ۱۰ درصد كل تعهدات این سازمان را شامل می گردد.
به گفته عظیمیان: بر مبنای دستور رئیس جمهور كه باید تا آخر شهریور ۹۷ پرونده مسكن مهر خاتمه یابد، در حال تكمیل واحدهای باقی مانده هستیم و امسال ۳۶ هزار و ۱۰۳ واحد را به اتمام رسانده ایم.
وی درباره مسكن اجتماعی اظهار داشت: تفاهم نامه ای با سازمان بهزیستی و بنیاد مستعضفان برای ساخت مسكن خانوارهای دو معلول داریم كه بر مبنای اعلام بهزیستی ۷ هزار و ۳۲۰ خانوار دو معلوله مشمول این طرح می شوند. سازمان ملی زمین و مسكن هم زمین ساخت واحدهای مسكونی و همینطور بخشی از مسكن مهر فاقد متقاضی را بعد از اصلاح ساختار واحدها برای زندگی معلولان تامین خواهد نمود. بنیاد مستضعفان هم به ازای هر خانوار ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان تخصیص خواهد داد و تابحال ۲ هزار و ۶۸۴ واحد مسكونی تخصیص یافته و ۱۰۸۷ واحد تحویل شده است.
وی درباره تخصیص زمین به جانبازان اظهارداشت: بر مبنای قانون جانبازان مشمول دریافت زمین از جانب بنیاد شهید به سازمان ملی زمین و مسكن معرفی شده كه در ۹ ماهه ابتدایی امسال برای ۱۸۳۷ جانباز در كل كشور ۱۵ هكتار زمین واگذار شده است. همینطور سازمان ملی زمین و مسكن هزینه های آماده سازی این اراضی شامل تسطیح زمین، طراحی معابر، جدول بندی و میخ كوبی پلاك ها را هم بر عهده خواهد داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره زمین خواری اظهاركرد: امسال ۲ هزار و ۹۰۴ فقره تعرض به اراضی دولتی واصل شد كه رابطین غذایی سازمان ملی زمین و مسكن ۲ هزار و ۷۰۰ فقره آن را رفع تصرف كردند. این تعرض در اراضی ۱۶۵۰ هكتار را در بر می گرفت كه با متصرفان برخورد قضایی و انتظامی شده است.
عظیمیان درباره بخش دیگری از وظایف سازمان ملی زمین و مسكن در اجرای طرح مسكن اجتماعی تصریح كرد: وظیفه این سازمان تامین زمین مسكن اجتماعی است و اجرای آن را بنیاد مسكن بر عهده دارد. بر مبنای مصوبه مجمع عمومی این سازمان، اراضی مورد نظر به قیمت تمام شده دولتی كه قیمت بسیار نازلی است در اختیار بنیاد مسكن قرار خواهد گرفت. ولی علت كندی پیشرفت مسكن اجتماعی، اختصاص نیافتن اعتبارات مورد نیاز از جانب دولت می باشد. بر این اساس، قرار بود امسال (۱۳۹۶) ۲۰ هزار مسكن اجتماعی و در سال آینده هم ۲۰ هزار واحد دیگر واگذار شود كه اراضی آنها آماده واگذاری است اما بنیاد مسكن هنوز تامین اعتبارات لازم را انجام نداده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به یكی دیگر از وظایف سازمان ملی زمین و مسكن در مورد دریافت سند تك برگی برای اراضی دولت اظهارداشت: بر مبنای قانون در جهت اجرای طرح كاداستر ما موظف به دریافت سند تك برگی هستیم كه تابحال ۵۵۰ هزار سند تك برگی صادر گردیده است. برای ده ماهه سال ۹۶ هم تابحال ۳۶ هزار سند تك برگی از ادارات ثبت اسناد استان ها دریافت كرده ایم كه این كار به شفافیت كار دولت و قوه قضائیه و همینطور توقف صدور اسناد موازی بر روی اراضی دولتی كمك می نماید.

1396/11/17
15:48:55
5.0 / 5
2209
تگهای خبر: بار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری