جوابیه وزارت راه و شهرسازی درباره خبر غیبت آخوندی در مجلس

جوابیه وزارت راه و شهرسازی درباره خبر غیبت آخوندی در مجلس

شیك بار: وزارت راه و شهرسازی نسبت به خبر انتشار یافته در خبرگزاری مهر در خصوص عدم حضور عباس آخوندی در جلسه بررسی عملكرد وزارت راه در مجلس شورای اسلامی، واكنش نشان داد.



به گزارش شیك بار به نقل از مهر، وزارت راه و شهرسازی در جوابیه ای نسبت به انتشار خبری در خبرگزاری مهر در خصوص عدم حضور عباس آخوندی در جلسه بررسی عملكرد وزارت راه در مجلس شواری اسلامی، واكنش نشان داد.
در ابتدای این جوابیه آمده است: بدین وسیله پیرو انتشار مطلبی در خبرگزاری مهر با عنوان «علی رغم دعوت مجلس از وزیر راه؛ آخوندی در جلسه بررسی عملكرد وزارت راه در بارندگی اخیر غیبت كرد» با شناسهٔ خبر: ۴۲۱۷۹۴۲ - شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴: ۴۵ در گروه سیاسی بنابر ماده ۲۳ قانون مطبوعات و خبرگزاری ها جوابیه زیر ارسال می شود:
در جوابیه وزارت راه و شهرسازی آمده است: یادآوری می گردد در تبصره ۴ ماده ۲۳ تصریح شده است كه «اقدامات مبحث این ماده و تبصره های آن نافی اختیارات شاكی درجهت شكایت به مراجع قضایی نمی باشد.» و این حق پیگیرد قضایی برای وزارت راه و شهرسازی محفوظ است. همینطور بر مبنای تبصره ۷ بند "ب" ماده ۹ قانون مطبوعات و خبرگزاری ها، مسئولیت مقالات و مطالبی كه در نشریه منتشر می گردد به عهده مدیر مسئول است ولی این مسئولیت نافی مسئولیت نویسنده و سایراشخاصی كه در ارتكاب جرم دخالت داشته باشند نخواهد بود.
همچنین در جوابیه این وزارت خانه آمده است: اما در مورد خبر خبرگزاری مهر با عنوان علی رغم دعوت مجلس از وزیر راه؛ آخوندی در جلسه بررسی عملكرد وزارت راه در بارندگی اخیر غیبت كرد به استحضار می رساند كه خبر مذكور در فاصله پنج دقیقه پس از انتشار ویرایش و محتوای آن افزوده شد كه خود نشان از وجود بحث و مشكل در محتوای انتشار یافته دارد. در عنوان خبر تاكید گردیده است كه "علی رغم دعوت مجلس از وزیر راه؛ آخوندی در جلسه بررسی عملكرد وزارت راه در بارندگی اخیر غیبت كرد" اما در متن مصاحبه با نماینده محترم مردم كلاله و مینودشت در مجلس شورای اسلامی كه در خبر آمده اصلا چنین چیزی گفته نشده است.
وزارت راه و شهرسازی در ادامه این جوابیه می نویسد: همینطور در محتوای اولیه انتشار یافته در خبر مذكور به نقل از رئیس كمیسیون عمران مجلس حضور وی در روز شنبه در كمیسیون عمران قید نشده است و حتی در ویرایش مجدد خبر و اضافه كردن محتوا بر " دعوت مجلس از وزیر راه" اشاره نشده است. به اطلاع خوانندگان محترم می رساند مجلس شورای اسلامی و كمیسیون عمران در مورد حضور وزیر راه و شهرسازی در ساختمان مجلس در روز شنبه چهاردهم بهمن ماه هیچ دعوت نامه و درخواست كتبی ارسال نكرده است و تاكید خبرگزاری بر این عبارت در تیتر علی رغم دعوت مجلس از وزیر راه صحت ندارد و كذب محض است.
در آخر این جوابیه آمده است: امید اینكه با عنایت به جوابیه های مكرر به مطالب كذب انتشار یافته در آن رسانه، مدیر مسئول محترم خبرگزاری مهر راهبرد و تدبیر مناسب برای جلوگیری از تكرار این موارد كذب داشته باشد و بتوانیم در جهت اطلاع رسانی صحیح گام های موثری برداریم.
به گزارش شیك بار به نقل از مهر، وزارت راه و شهرسازی در این جوابیه در اقدامی بدیع درگذشت رضا مقدسی، مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر را تسلیت گفت!

1396/11/16
15:28:52
5.0 / 5
2653
تگهای خبر: بار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری