عبور از روابط عمومی سنتی به مدرن و تحول در کیفیت نیروها

عبور از روابط عمومی سنتی به مدرن و تحول در کیفیت نیروها

شیک بار: به گزارش شیک بار، معاون ارتباطات شورای اسلامی شهر تهران درباب روز روابط عمومی اظهار داشت: عبور از روابط عمومی سنتی به مدرن نیاز به نیروهای کارآمد دارد.


به گزارش شیک بار به نقل از مهر، محمود رضا کبیری یگانه معاون ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در یادداشتی نوشت: نام گذاری ۲۷ اردیبهشت به نام روز ارتباطات و روابط عمومی موید نقش و جایگاه مهم و مؤثر این بخش در سطوح مختلف سازمانی است، نهاد روابط عمومی با عبور از رویکرد های سنتی امروزه کار ویژه های مختلفی را در سازمان ها ایفا می کند؛ اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، ارتباط با رسانه، افکارسنجی، نظرسنجی، ارزیابی، گزارش عملکرد، برنامه ریزی، پاسخگویی، مدیریت فضای مجازی، سمعی و بصری، طراحی و گرافیک، تبلیغات میدانی، انتشارات و … از اهم موضوعات و محورهای حوزه روابط عمومی شناخته می شوند، عناصر و مولفه هایی که هرکدام به تنهایی می توانند در پیشبرد و تحقق برنامه های عالی هر سازمانی اثرگذار باشند. قبل از این در روابط عمومی سنتی غالب مدیران به نیروی انسانی شاغل در عرصه روابط عمومی به عنوان نیروهایی عمدتا زائد، غیر مؤثر، کم بهره و ناکارآمد نگاه می کردند و بدین جهت کیفیت روابط عمومی ها پایین بود، به شکلی که شاهد بودیم در بعضی از ادارات به طور معمول نیروهایی که در سایر بخش ها امکان به کارگیری آنها وجود نداشت، در روابط عمومی ها مشغول بکار می شدند؛ شرح وظایف روابط عمومی ها هم به چند ماموریت کوچک در حد نصب بنر و پرده و فیلم و عکس و برگزاری همایش محدود می شد. با عبور از روابط عمومی سنتی و اثربخشی روابط عمومی های مدرن، دیجیتال و آنلاین، امروزه روابط عمومی ها به یکی از بخش های مهم و حیاتی هر سازمانی تبدیل گشته اند، روابط عمومی به مثابه ویترین سازمان باید کارآمدترین، زبده ترین و حرفه ای ترین نیروهای سازمانی را جذب نمایند، علاوه بر این عموماً نیروهایی در واحدهای روابط عمومی موفق تر می شوند که مهارت های چندگانه داشته باشند، به سبب تنوع و تکثر شرح وظایف روابط عمومی ها و چالش کمبود نیروهای مؤثر و کارآمد در سازمان ها، نیروهای روابط عمومی باید به تنهایی در چند نقش، ایفای مسئولیت کنند؛ ضعف در واحد روابط عمومی در ضعف در پاسخگویی، راندمان و کارایی سازمان متبلور می شود. افزون بر این روابط عمومی ها می توانند نقش شایان توجهی در پویایی، تحرک و تعالی یک سازمان ایفا کنند، روابط عمومی ها به طور معمول حلقه وصل سازمان با دستگاه های برون سازمانی و از طرفی رأس هرم سازمان با لایه های میانی و پایین آن باشند. در چنین شرایطی نیروهایی که رد این بخش به کار گمارده شوند باید توان مدیریت و کنترل چنین فضایی را داشته باشند وگرنه می توانند به عنوان عناصر ضد سازمان تبدیل شوند و ضمن خدشه وارد کردن بر برندینگ سازمان، سبب نارضایتی مخاطبان شامل درون سازمانی یا برون سازمانی گردند، بدین جهت پر بیراه نیست که در سالیان اخیر شغل روابط عمومی در زمره مشاغل سخت دنیا قرار گرفته و تخصص، مهارت، دانش در به کارگیری نیروها بالا رفته است. با وجود سختی ها و مرارت های نقش آفرینی در روابط عمومی، نباید این واقعیت را کتمان کرد که اشتغال در واحدهای روابط عمومی به سبب تنوع کاری، تعامل با طیف های مختلف مخاطبان، اثربخشی و پرهیز از روزمرگی، مطلوبیت های خودرا دارد، بدین جهت عموماً نیروهایی برای واحدهای روابط عمومی تمایل بیشتری دارند که دارای شخصیتی تعاملی، جمع گرا، اجتماعی، تنوع طلب و پویا و بانشاط برخوردار می باشند. امید است که این رکن مهم در سازمان ها جایگاه واقعی و باارزش خودرا پیدا کنند.

1404/02/27
11:13:23
5.0 / 5
35
تگهای خبر: دستگاه , سازمان , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری؛ شیک بار، همراه شما در هر اسباب کشی