علیزاده اعلام كرد؛

عاقبت واردات اتوبوس های برقی

عاقبت واردات اتوبوس های برقی

به گزارش شیک بار، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به عاقبت واردات اتوبوس های برقی اظهار داشت: از سال آینده هر ماه 50 اتوبوس داخلی وارد پایتخت خواهد شد.


به گزارش شیک بار به نقل از مهر، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در جریان بازدید خبرنگاران از منطقه ۵ شرکت واحد اتوبوسرانی (شهید جم) که امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ - برگزار گردید، اظهار داشت: قرارداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس متروباس در دهه ۹۰ با کشور سوسیس بسته شد که هم اکنون ۴ دستگاه موجود است. وی با اعلان اینکه به سبب خریداری غیرفنی، این اتوبوس ها در وضعیت آب و هوایی تهران کاربردی نداشت، اشاره کرد: ۲ دستگاه فعال بود که از روز گذشته تنها یک دستگاه در خط خاوران فعال است. این متروباس باتوجه به آب و هوای تهران به درد پایتخت نمی خورد. به سبب مشکلات فنی و تحریم ها از ۱۰۰ دستگاه به ۴ دستگاه رسیدیم که درحال حاضر یک دستگاه موجود است. علیزاده با اشاره به این که در زمان تحویل مدیریت شهری ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشتیم که حدود ۸۰۰ دستگاه شاغل در خطوط بود، اشاره کرد: از شروع دوره ششم ۸۲۶ دستگاه نوسازی و خریداری شده و در اختیار مردم قرار گرفته است. ۵۰۰ دستگاه مستقیم با پول شهرداری و ۲۷۱ بصورت مشترک با دولت خریداری شده است. ما ۱۸۰۰ دستگاه را فعال تحویل گرفتیم و هم اکنون کسانی که مدعی کم کاری شهرداری هستند باید بدانند که از اتوبوس های شرکت های مختلف در پایتخت استفاده می شود. فعالیت بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس در تهران مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰ دستگاه و سال قبل به همراهی بخش خصوصی ۴۰۰ دستگاه را بازسازی کردیم. این عدد به ۳۰۵۰ اتوبوس فعال رسید و امروز برای مردم ۲۰۵۰ تا ۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس در خطوط خدمت رسانی می کنند. باید ۵ تا ۷ هزار اتوبوس در تهران کار کند. با حمایت و عزم شهردار و شورای شهر تهران سال قبل ۴۵ درصد بودجه به حمل و نقل اختصاص داده شده که ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت ایران خودرو اختصاص داده شد و شامل حدود ۱۰۰۰ اتوبوس است. وی افزود: تیرماه سال قبل ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس از محل شرکت های داخلی قرارداد بستیم که بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان مبلغ قرارداد ما مدل پرداختی ۲۵ درصد نقد، ۲۵ درصد غیر نقد و ملک و ۵۰ درصد تسهیلات بود. برمبنای قرارداد ۲۵۰۰ دستگاه باید طبق زمان بندی مقرر شده حدود ۱۵۰۰ عدد تحویل می دادند. ما مردم را معطل تولید داخل بواسطه عقب ماندگی ۱۰ ساله نمی نماییم. بدین سبب طی انعقاد قراردادی با چین قرار شد به سبب قیمت مناسب ۲۵۰۰ اتوبوس برقی تحویل شهرداری تهران شود که این تعداد موجب کاهش سرفاصله ها خواهد شد. علیزاده با تأکید بر این که اگر مشکلات بانک مرکزی و بانک شهر و اختصاص ارز حل شود با پرداخت پیش پرداخت ظرف ۶ ماه شاهد ورود اتوبوس های برقی در تهران خواهیم بود، اظهار داشت: از ۲۵۰۰ اتوبوس داخلی نیز تا پایان این ماه پیش پرداخت آن نیز صورت خواهد گرفت. از سال آینده هر ماه ۵۰ اتوبوس داخلی وارد پایتخت خواهد شد. در سطح کشور و کلانشهر تهران وقتی کار مفیدی برای مردم به انجام می رسد عده ای خوشحال نمی شوند. حوزه نوسازی در دوره های قبل حدودا صفر بوده و این فاجعه است. ما در دوره فعلی ۷ برابر نوسازی داشتیم که این نشان از تفکر انقلابی و جهادی است. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به این که طی دو سال مدیریت شهری فعلی قرارداد ۵ هزار دستگاه اتوبوس بسته شد و این موجب خوشی همه نیست، اشاره کرد: در قراردادی که با طرف چینی بستیم، پس از مشخصات فنی مسائل مالی را در نظر گرفتیم. ما با شرکت چینی وارد مذاکره شدیم که بتواند ۸۰ درصد را تامین مالی کند و بتواند اتوبوس ها را یک جا ساخته و تحویل ما بدهد. علیزاده اضافه کرد: اعضای شورا که می گویند قرارداد را ندیده اند، کم لطفی می کنند. قرارداد حاضر است البته نباید به حاشیه کشانده شود و مردم را از ماموریت اصلی منحرف کنند. با اهمیت ترین ماموریت ما تامین ۲۵۰۰ اتوبوس است. وی افزود: دوستانی که اعتراض به عدد مقرر شده اتوبوس های بازسازی شده می کنند در دوران مدیریت خودشان تنها ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس را وارد کردند. این افراد امروز چه استدلالی دارند که ما ظرف ۴ سال نتوانیم این اعداد را مقرر نماییم. مذاکره با شرکت های داخلی برای ارائه خدمات بعد از فروش اتوبوس های برقی علیزاده با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در امتداد ورود اتوبوس های برقی اظهار داشت: با اهمیت ترین موضوع در اتوبوس برقی باتری آنهاست. اتوبوس برقی در نظر گرفته شده بیشترین پیمایش را برای مردم خواهد داشت؛ چیزی بیش از بالای ۲۷۰ کیلومتر. همین طور مانند اتوبوس های تولید داخل خدمات بعد از فروش برای این اتوبوس ها در نظر گرفتیم. درحال مذاکره با شرکت های تولید کننده داخلی برای تامین خدمات بعد از فروش این اتوبوس ها هستیم و مقرر است ظرف ماه جاری برای خدمات بعد از فروش به یک تا دو تولید کننده داخلی واگذار نماییم که در آینده گرفتار مشکل نشویم. وی اشاره کرد: اتوبوس های جاری در تهران روزهای عادی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را جابه جا می کنند. اتوبوس های فعلی را در منطقه غرب تهران نوسازی کردیم تا جایگزین اتوبوس های فرسوده شود. ما تا آخر دوره مدیریت شهری تمام تلاشمان را می نماییم که ۵ هزار اتوبوس را مقرر نماییم. همین طور این ۵ هزار اتوبوس تماماً ۱۲ متری است. در عرصه تندرو سرفاصله ها مناسب می باشد مگر این که در هوای بارانی، اولویت بعدی ما اتوبوس های تندرو است. علیزاده در آخر با اشاره به حل اختلاف با ایران خودرو اظهار داشت: کار را با ایران خودرو پیش می بریم. جلساتی برگزار شده و قول دادند که ظرف ۲ ماه آتی مشکلات را حل کنند. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به اقدامات توسعه ای در عرصه اتوبوسرانی با اعلان اینکه در غرب تهران در مناطق ۲۲، ۲۱، ۶ و ۵ کمبود اتوبوس داشتیم و ۲۵۶ دستگاه اتوبوس نو در این مناطق به کارگیری شدند اظهار داشت: از آنجا که بخش خصوصی نمیتوانسته به سبب نبود صرفه اقتصادی مایل به فعالیت نبود و خود اتوبوسرانی در این منطقه فعال شد. علیزاده افزود: بنا داریم بعد از ان توسعه اتوبوس ها را در شرق و جنوب داشته باشیم که در شرق تهران خطوط غیرفعال و متوقف شده داریم که درحال برنامه ریزی تا فعال نماییم. وی در مورد عاقبت ۵۰ دستگاه اتوبوس های برقی در خط بهارستان _ جمهوری اظهار داشت: با یک شرکت خصوصی قرار داد بستیم اما به تعهدات خود عمل نکرده و اگر تا پایان این ماه به تعهدات خود عمل نکند، قرارداد فسخ می شود.


منبع:

1403/02/11
11:30:30
5.0 / 5
420
تگهای خبر: بار , تولید , حمل و نقل , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری