مدیرعامل شركت بهره برداری مترو تهران و حومه مطرح كرد؛

فقط پله برقی ایستگاه دروازه دولت خراب است

فقط پله برقی ایستگاه دروازه دولت خراب است

به گزارش شیک بار، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اظهار داشت: بر طبق شرایط روز از حدود 12 روز قبل پله برقی دروازه دولت خاموش است و 29 اردیبهشت به سرویس باز می گردد.


به گزارش شیک بار به نقل از مهر، مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در نشست خبری بامداد امروز خود با اشاره به اینکه هزار و ۱۸۹ پله برقی در خطوط هفتگانه مترو تهران توزیع شده اند اظهار داشت: بابت روشن بودن این پله ها سالهاست تلاش می شود و برپایه شرایط روز از حدود ۱۲ روز قبل پله برقی دروازه دولت خاموش است و ۲۹ اردیبهشت به سرویس باز می گردد. وی افزود: پله برقی دروازه دولت در حال اورهال کامل است و بعضی از پله های برقی به شرایط کاری باید اورهال شوند و تا آخر سال برخی از این پله ها اورهال می شوند. درستی اظهار داشت: امروز هیچ پله خاموشی جز ایستگاه دروازه دولت وجود ندارد و البته باید گفت بعضی از پله ها بنا به سیاست ها خاموش می شوند. مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه افزود: به علت صرفه جویی در جایی که دوپله برقی موازی وجود دارد در ساعت غیر پیک یکی از پله ها خاموش می شود. درستی ضمن اشاره به سایر پله ها اظهار داشت: گاهی اوقات پله برقی به یک باره خراب می شود و برای مثال در ایستگاه نبرد دو پله امروز بامداد خراب شد که تا عصر روشن خواهد شد و این همچون پله های خراب نیست چونکه در کمتر از ۲۴ ساعت به سرویس بازمی گردد. مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه خاطرنشان کرد: در مترو تهران از ۱۰ برند مخالف استفاده می شود و این تعدد برندها کار نگهداری را کمی سخت می کند. وی ضمن اشاره به نگهداری از پله ها اظهار داشت: پله های برقی پس از مدتی در اورهال ها به این نیاز دارند که تعویض روغن شوند و سال قبل متوجه شدیم که ۲ الی ۳ سال از انقضای روغن موتورهای پله برقی گذشته بود و مبادرت به تعویض این روغن ها کردیم. درستی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تأمین قطعه کرده ایم اظهار داشت: تقریبا از نیمه دوم سال قبل توجه ویژه ای به پله ها داشته ایم و تلاش می نماییم درصد خرابی ها پایین بیاوریم اما باید توجه داشت که پله برقی مانند هر دستگاهی خراب می شود و با این وجود تلاش ما اینست که هیچ پله ای را خاموش نگذاریم. مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اظهار نمود: شاید بعضی از پله ها نیازمند نوسازی اساسی باشند و بعضی از پله ها شرایط خدمت رسانی نداشته باشند که باید آنها تعویض شوند. وی اظهار داشت: بعضی از پله های برقی حدود ۲۵ سال است که در حال فعالیت هستند و تلاش ما اینست که هرچه بهتر بتوانیم پله ها را سرپا نگهداریم. ۸۷ آسانسور مترو به علت نداشتن استاندارد فعالیتی ندارند درستی ضمن اشاره به استاندار آسانسورهای مترو اظهار داشت: بعضی از آسانسورهای مترو با استاندارد مغایرت هایی داشتند و البته به دنبال دریافت استانداردها و ایمنی آسانسورها هستیم. مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه افزود: ۱۵۵ آسانسور وجود دارد که ۳ مورد آنها در خط ۱، خط ۲ و خط ۴ و ۵ خراب هستند و ۸۷ آسانسور به علت عدم استاندارد کار نمی کنند. وی اظهار داشت: در ۶ ماهه اول برنامه هایی برای نصب پله برقی برای ایستگاه هایی که پله ندارند نصب نخواهد شد البته بعضی از ایستگاه ها در دهه ۷۰ ساخته شدند و قدیمی هستند و نمی توان امروز هم برای بعضی از این ایستگاه ها پله نصب کرد. درستی با بیان تمام تلاش ما اینست که از داشته های خود استفاده نماییم اظهار داشت: نمی توانیم به تعداد پله برقی ها تکنسین پای پله های برقی قرار داد البته در ایام خاص این کار را انجام می دهیم اما تمام خطوط پیمانکار دارد و قراردادن تکنسین ها در خطوط پر تردد برای ما اولویت بیشتری دارد. مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در خصوص افزایش سرفاصله های قطار مترو در خط ۴ مترو تهران و افزایش آن به ۸ دقیقه اظهار داشت: در ساعت پیک سر فاصله قطار ۴ دقیقه است و بنا به دو دلیل به اندازه پتانسیل تهران نمی توانیم مسافر جا به جا نماییم خطوط ما هنوز به صورت کامل شکل نگرفته است و تکمیل شبکه حتما ما را به عددهای بالاتری رساند. هیچ مقاومتی نسبت به کمبود ناوگان نداریم وی افزود: کمبود در حوزه ناوگان را به هیچ وجه انکار نمی نماییم و در حوزه ناوگان هم کمبود داریم و همه آنچه در اختیار ما است مشکلاتی دارد خرابی های ناخواسته و اتفاقات خط سرفاصله ها را زیاد می کند و حتی روزی که ناوگان ما نو هم باشد امکان دارد سرفاصله بیشتر شود درستی اظهار داشت: هیچ مقاومتی نسبت به کمبود ناوگان نداریم و نسبت به این که این ناوگان مشکلاتی دارد که در طول روز امکان دارد مشکلاتی ایجاد نماید طبیعی است روزی حدود ۲ هزار و ۲۰۰ حرکت و ۵۴ هزار کیلومتر در روز وجود دارد و حتما اینها بدون خطا و مشکلات نیستند مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اظهار داشت: حدود ۶ برابر مرزهای آبی و خاکی هر روز سیر و حرکت در تهران وجود دارد و تمام تلاش خویش را به کا می گیریم تا مطابق با برنامه پیش برویم اما احتمال خرابی وجود خواهد داشت. درستی با اشاره به اینکه قرارداد ۶۳۰ واگن به مسیرهای خوبی رسیده است اظهار داشت: همینطور قرارداد ۱۱۳ دستگاه واگن قطار ملی در حوزه تأمین منابع به جاهای خوبی رسیده است منکر مشکلات نیستیم اما تمام قد در حال تلاش هستیم. مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه روزانه هزاران نفر را توسط مترو جا به جا می نماییم اظهار داشت: ناوگان مشکلاتی دارد و خرابی ها قابل پیشبینی نیستند. وی خاطرنشان کرد: باید با تمام داشته ها کوشش کرد و کمبود واگن هیچ دردی را دوا نمی کند تأمین اعتبار برای واردات مترو گام بزرگی است نقصان ها پذیرفته می شود اما باید کوشش کرد با داشته ها حداکثر خدمات را ارائه نمود. درستی در رابطه با بلیت الکترونیک مترو تهران اظهار داشت: از حدود ۱۰ روز آینده کار جدید شروع می شود و با خرید سخت افزارها نصب دستگاه ها شروع می شود. مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ضمن اشاره به جداسازی واگن بانوان و آقایان خاطرنشان کرد: یک و نیم واگن مترو بانوان کاهش نداشته ها است و جداسازها باید قفل شوند و نباید تکان داشته باشد از آقایان می خواهیم که به هیچ وجه وارد واگن بانوان نشوند. وی ضمن اشاره به انبارهای مترو اظهار داشت: با گفتن انبار مترد خالی است ناخواسته به مسافران استرس می دهیم کمبودهایی داریم و داشته ایم اما سال جاری بودجه حمل و نقل جهش قابل توجهی داشته است. درستی اظهار داشت: امروز ۱۳۵ رام قطار و حدود هزار واگن در حال گردش وجود دارد و با خرید قطارهای جدید ظرفیت دو برابر می شود و البته این در افق ۲۰ ساله شهرداری قابل قبول نیست و باید تقریبا معادل آنچه داریم اضافه نماییم.


منبع:

1402/02/21
13:21:15
5.0 / 5
307
تگهای خبر: بار , حمل و نقل , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری