سرپرست مدیریت سرمایه گذاری شركت مترو تهران مطرح كرد؛

مذاکره با شورای اقتصاد جهت کمک بیشتر به گسترش شبکه خطوط مترو

مذاکره با شورای اقتصاد جهت کمک بیشتر به گسترش شبکه خطوط مترو

به گزارش شیک بار، سرپرست مدیریت سرمایه گذاری شرکت مترو تهران اظهار داشت: شرکت مترو تهران درحال رایزنی به منظور اصلاح برخی مصوبات شورای اقتصاد در زمینه ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید است.


به گزارش شیک بار به نقل از مهر، سعید اسکندری سرپرست مدیریت سرمایه گذاری شرکت مترو تهران اظهار داشت: شرکت مترو تهران درحال رایزنی به منظور اصلاح برخی مصوبات شورای اقتصاد در زمینه ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید است تا میزان عایدی شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت از محل این مصوبه قانونی افزایش یابد. وی افزود: شورای اقتصاد در تاریخ اول خرداد ماه سال ۱۳۹۶ مطابق با درخواست وزارت نفت، طرح توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری در تهران و ۸ کلانشهر کشور را با مبحث سرمایه گذاری از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر تصویب کرد؛ برپایه این طرح به ازای هر سفر جدید بوجود آمده در خطوط مترو با ناوگان جدید به نسبت دوره مبنای مندرج در مصوبه، مبلغ ۸.۹ سنت (دلار) بعنوان معادل مبلغ صرفه جویی سوخت تا مدت ۱۰ سال به شرکت متروی تهران و ۱۵ سال به سایر متروهای کلانشهرهای فعال کشور تعلق خواهدگرفت. بر اساس همین مصوبه، قراردادی فیمابین شرکت بهره برداری و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت منعقد گردید و نخستین کاربرگ های مترو در سال ۱۳۹۸ مصوب و پرداخت گردید. اسکندری در ادامه اضافه کرد: شبکه مترو تهران تابحال موفق به دریافت حدود ۴۴۰ میلیارد تومان از محل منابع ماده ۱۲ شده است. البته در دوره همه گیری ویروس کرونا به علت کاهش مسافران مترو باوجود افزایش سرویس دهی، شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی قابلیت دسترسی به خط مبنای معین در مصوبه شورای اقتصاد را نداشت. بنابراین بعد از مذاکرات گسترده و پیگیری های فراوان، شرکت مترو موفق به دریافت مصوبه جدید از شورای اقتصاد در تاریخ ۱۸ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ شد که مطابق با آن خط مبنای تعیین شده در مصوبه قبلی طی دوران کرونا به نصف کاهش یافت؛ بنابراین کاربرگ های سال ۱۳۹۹ با مبلغ تقریبی ۱۹۰ میلیارد تومان و برای سال ۱۴۰۰ حدود ۱۶ میلیون دلار به شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ارسال گردید که البته هنوز مبلغ معادل ریالی آن بابت صرفه جویی سوخت در سال ۱۴۰۰ به حساب شرکت مترو واریز نشده است. سرپرست مدیریت سرمایه گذاری شرکت مترو تهران در ادامه اظهار داشت: ما به دنبال مذاکراتی هستیم تا برخی بندها و مفاد این مصوبه قانونی به نفع توسعه شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی اصلاح گردد. همچون آنکه کاربرگ های تأیید شده توسط شرکت بهینه سازی مصرف سوخت بموقع پرداخت گردد و یا این که مبلغ ۹.۸ سنت به ازای هر سفر افزایش یابد. ضمن این که زمان لازم جهت بازگشت کل مبلغ سرمایه گذاری شده در شبکه مترو پایتخت می تواند به ۲۰ سال ارتقا یابد و ازطرفی تسهیلات این ماده قانونی در مورد سرویسهای نگهداری و آماده به کاری ناوگان حمل و نقل ریلی و یا توسعه خطوط و زیرساخت ها و دیگر تجهیزات مصرفی در مترو که با متن قانون کاملاً مطابقت دارد هم می تواند اعمال شود. اسکندری در انتها اظهار داشت: به نظر می آید باتوجه به اهمیت توسعه و تجهیز شبکه حمل و نقل عمومی در کلانشهرها که بارها مورد تأیید و تاکید مدیران ارشد کشور و همچون شخص رئیس جمهور محترم قرار گرفته است و همینطور حسن نظر و نگاه مثبت اعضای شورای اقتصاد که همگی به این قضیه واقف هستند، بتوان شاهد اتفاقات خوبی طی سالجاری در این حوزه باشیم تا سرعت و کیفیت توسعه شبکه مترو کلانشهرها مضاعف شود.


منبع:

1402/02/16
12:45:36
5.0 / 5
328
تگهای خبر: بار , تجهیزات , تولید , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری