معاون عمرانی شهردار تهران:

حافظه تاریخی فرمت شده تهران احیا شود

حافظه تاریخی فرمت شده تهران احیا شود

شیك بار: معاون عمرانی شهردار تهران اظهار داشت: باید تصمیم گیری های شهری به گونه ای باشد كه حافظه تاریخی فرمت شده تهران را احیا نماییم.



به گزارش شیك بار به نقل از مهر، پیروز حناچی در همایش «ساماندهی رودخانه های شهری» كه در باغ موزه نگارستان برگزار شد، با اشاره به اینكه قرار بود در دهه ۷۰ به جای باغ موزه نگارستان، چند برج ساخته شود، اظهار نمود: وقتی مبحث در دولت عنوان شد و مرحوم حبیبی معاون اول رئیس جمهور كه فارغ التحصیل همین مكان بود، از مبحث آگاه شد، با آن مخالفت كرد و مبحث مرمت این ساختمان عنوان شد.
وی ادامه داد: مرحوم حبیبی تا روزهای آخر و تا زمان به نتیجه رسیدن مرمت، مبحث را پیگیری كرد.
حناچی در ادامه با اشاره به اینكه مدیران شهری همواره در برابر تصمیم خوب و بد قرار دارند، اظهار داشت: باید همواره برای بهتر شدن حال كشورمان، تصمیم خوب بگیریم؛ این فضا، بخشی از تاریخ معاصر آموزش عالی ما است.
معاون عمرانی شهردار تهران با اشاره به نقش رودخانه ها در شكل گیری تهران اضافه كرد: ری و تهران در پای البرز و روددره های آن شكل گرفت و محله قدیمی عودلاجان كه از قدیمی ترین محلات تهران است، نامش را از آب گرفته است؛ امیدوارم در این حوزه تصمیمات درستی بگیریم كه شهر به پیشینه تاریخی خود نزدیك شود.
وی با اشاره به اینكه در تهران ۸ روددره داریم، اظهار داشت: ساماندهی این ۸ روددره در طرح های موضوعی و موضعی پیش بینی شده و باید در این ساماندهی در كنار توجه به ایمنی، نگاهی فرهنگی و گردشگری هم به این مسیرها داشته باشیم.
معاون عمرانی شهردار تهران با اشاره به اینكه در گذشته ایمنی در باكسی بِتُنی محصور شده بود، خاطرنشان كرد: به خاطر نگاه تك بُعدی گذشته، تنها به یكی از ابعاد این مسیرها توجه می شد.
وی در ادامه با اشاره به اینكه آب های این رودخانه ها در بالادست شهر دیده می شد، اما در مسیرهای پایین، دیگر اثری از این آب ها نبود، اظهار داشت: به صورت مثال رودخانه حبیب الله هم اكنون هیچ اثری از آن باقی نمانده است و تنها بوی فاضلاب آن در پایین دست به مشام می رسد؛ در حالیكه می توان این مسیر را احیا كرد، در صورتی كه در هر ثانیه ۱۷۰ لیتر بتوان برای آن آب تأمین كرد كه این مورد فعلاً در حد یك ایده است.
حناچی همینطور با اشاره به هدایت كردن آب های این مسیرها به رودخانه كن اظهار داشت: می بینیم با وجود آنكه امسال كم آبی داریم، در رودخانه كن دو دِبی آب وجود دارد.
معاون عمرانی شهردار تهران با تاكید بر اینكه باید تلاش نماییم به گونه ای دیگر به مسائل شهری نگاه نماییم، اظهار نمود: باید حافظه فرمت شده تهران را با تصمیماتی كه می گیریم، احیا نماییم.
وی با اشاره به اینكه خیلی از این مسیرها در صورت احیا، فراموش شده اند، اظهار داشت: زمانی كه بر روی احیای طرح لاله زار كار می كردیم و نقشه های یكصد و پنجاهم آن را تهیه كرده بودیم، مغازه داران لاله زار می گفتند این خیابان لاله زار نیست، در حالیكه ما تنها پرده هایی كه در این جداره ها اضافه شده بود را كنار زده بودیم.

1396/11/05
13:56:51
5.0 / 5
2031
تگهای خبر: شهردار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری