در واكنش به توئیت مدیرعامل راه آهن مطرح شد؛

تراورس: فعالیتی در محل سانحه قطار مشهد-یزد نداشتیم

تراورس: فعالیتی در محل سانحه قطار مشهد-یزد نداشتیم

به گزارش شیک بار شرکت تراورس اعلام نمود: 10 سال است که در منطقه محل وقوع سانحه قطار مسافری مشهد-یزد فعالیت پیمانکاری یا بهسازی خطوط ریلی نداشته ایم.



به گزارش شیک بار به نقل از مهر، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه آهن در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در ارتباط با سانحه ریلی قطار مسافری مشهد-یزد در بامداد روز چهارشنبه ۱۸ خرداد، موضوع واگذاری شرکت خدمات فنی خط و ابنیه راه آهن (تراورس) در سالهای قبل به گروه امیر منصور آریا که به خاطر برخی مفاسد اقتصادی اعدام شد، را پیش کشید.
در همین خصوص شرکت تراورس در توضیحاتی اعلام نمود در پروژه بهسازی خطوط ریلی بلاک عباس آباد طبس نقشی نداشته و ۱۰ سال است که در این بخش فعالیت نمی نماید.
اطلاعیه شرکت تراورس به شرح است:
پیرو موضوعات مطرح شده و سوالات شکل گرفته در اذهان عمومی، به استحضار ملت شریف ایران و فعالان حوزه حمل و نقل می رساند سانحه تأسف برانگیز ریلی تاریخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ در محدوده اداره کل راه آهن شرق (طبس) می باشد که بیش از ۱۰ سال است شرکت تراورس در این محدوده فعالیتی نداشته و هیچ نوع قرارداد و مسئولیتی در نگهداری و یا انجام عملیات بهسازی، بازسازی و… در این خط ندارد و بالطبع شرکت های دیگری متولی انجام این امور و حفظ ایمنی این محدوده از راه آهن کشور بوده اند. پس سانحه رخ داده هیچ ارتباطی با این شرکت (تراورس) و کارکنان زحمتکش آن ندارد.
روابط عمومی شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس)
کارشناس ریلی: توئیت مدیرعامل راه آهن فرار به جلو است / ‬بازگشت تراورس به دولت، غیر کارشناسی بود
در همین ارتباط محمد جواد شاهجویی کارشناس حمل و نقل ریلی به خبرنگار مهر اظهار داشت: توییت مدیرعامل شرکت راه آهن، به صورتی فرار رو به جلو شمرده می شود. در مورد پیشینه مدل خصوصی سازی شرکت تراورس و سپس بازگشت غیر کارشناسی و سیاسی این شرکت به راه آهن می توان صحبت های زیادی کرد. اما فارغ از این مساله، آنچه اهمیت دارد، مدل مواجهه شرکت راه آهن و یا هر شرکت دولتی دیگر با مساله خصوصی سازی است. شرکت های دولتی و بدنه مدیران دولتی، خصوصاً برخی از مدیران جدید که مشتاق حفظ قدرت حاکمیتی نهادهای تحت امر خود هستند، خصوصی سازی را معادل آزادسازی و رها کردن وظایف می دانند و در همین راستا در تلاش اند مواردی از نقایص خصوصی سازی را بعنوان تجربه غلط در این عرصه جا بیاندازند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.
وی اضافه کرد: این در حالیست که اتفاقاً وظیفه شرکت راه آهن، خصوصی سازی به مفهوم مردمی سازی وظایف تصدی گرایانه خویش و تمرکز بر مساله تنظیم گری و نظارت بر اجرای مقرراتی است که خود تصویب می کند. حال آنکه می بینیم خود راه آهن بعنوان نهاد قاعده گذار، در خیلی از موارد، چون تصدی گر نیز هست، خیلی از مقررات و قواعد را زیر پا می گذارد و از آنجا که نهاد ناظر دیگری بر این شرکت نظارت نمی کند، در مواقع ایجاد چنین حوادثی، نه فقط مسئولیت نمی پذیرد، بلکه تلاش می کند ماجرا را به گردن این و آن بیاندازد و بخش خصوصی را تحت تاثیر قرار دهد.


منبع:

1401/03/21
22:12:59
5.0 / 5
431
تگهای خبر: اداره , بار , تجربه , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری