گزارش شیك بار؛
کارگران مشغول تصادف هستند
شیک بار: افزایش تصادفات در راه های شهری و روستایی خوزستان زنگ هشدار را برای رسیدگی بیشتر نواخته است که در این بین کارگران جزو افرادی هستند که شدیدترین تصادف را در طول این مدت به خود دیده اند.
خبرگزاری مهر؛ گروه استانها – سجاد عبیدی پور: آمار رو به افزایش تصادفات و تلفات جاده ای در خوزستان سبب شده تا این دفعه مردم از وضعیت تصادفات ابراز نگرانی کرده و نسبت به ایمن سازی جاده های شهری و روستاها از طرف مسئولان تاکید کنند.
این روزها یکی از خبرهای مهم رسانه های خوزستان تصادف مرگبار خودرو های حامل کارگران است؛ بامداد شنبه چهارم دی ماه، تصادف مرگبار اتوبوس حامل کارگران نفتی در محور اهواز به خرمشهر موجب مرگ ۱۰ کارگر شد.
چند روز بعد از این تصادف واژگونی یک دستگاه وانت بار حامل کارگران فصلی در محور جاده دزفول به شوش تیتر رسانه ها شد؛ همین طور چند روز بعد عصر روز سه شنبه ۱۴ دی ماه، تصادف ون و تریلر در محور شوش به چغازنبیل موجب کشته و زخمی شدن پنج نفر از کارگران شرکت پاک چوب شد.
دو روز بعد همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) خبر حادثه مینی بوس های حامل کارگران شرکت کاغذپارس و حریز خوزستان در راه شوش به اهواز به گوش رسید که در این حادثه دو مینی بوس سرویس کارگران هیچ نوع تلفاتی نداشتند.
جاده ها ناایمن هستند
رئیس پلیس راه خوزستان در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به وقوع تصادفات خودرو های حامل کارگران در محورهای استان در ایام گذشته اظهار داشت: نمی توان سهم راننده در این تصادفات را نادیده گرفت اما جاده های خوزستان نیز ایمنی لازم را ندارند.
سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار داشت: حادثه تصادف مسیر اهواز – خرمشهر خطای انسانی کاملاً مشهود بوده چون تصادف محور اهواز – خرمشهر بر اثر خستگی و خواب آلودگی راننده خودروی ایسوزو و تصادف روز سه شنبه در محور اهواز – شوش به سبب سبقت بی مورد و بدون مجوز راننده ون رخ داده است.
رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به این که محور اهواز – شوش یکی از محورهای اختصاصی خوزستان است، تصریح کرد: در خوزستان محورهای اختصاصی زیادی وجود دارد که توسط شرکتها برای تردد پرسنل به وجود آمده اند اما هیچ کسی در حوزه ایمن سازی این محورها مسئولیت را قبول نکرده است.
وی بیان کرد: راهداری زیر بار این مسئولیت نمی رود و شرکت هایی که این محورها را راه اندازی کرده اند نیز در بحث ایمن سازی هزینه ای نکرده اند که این مساله را به استاندار خوزستان اعلام نموده ایم.
دولتشاهی اضافه کرد: در خوزستان مسئولیت های اجتماعی شرکتها به خوبی صورت نمی گیرد و به سبب نبود ضمانت اجرائی، کار خاصی دراین زمینه انجام نداده اند در صورتیکه شرکت های مستقر در استانهای همجوار دراین زمینه به خوبی کار شده است.
افزایش تلفات جاده ای
بر اساس آمار پزشکی قانونی خوزستان در ۶ ماهه نخست امسال ۴۲۱ نفر در حوادث رانندگی خوزستان جان خودرا از دست دادند که این تعداد نسبت به زمان مشابه سال گذشته، ۶ درصد رشد داشته است.
همچنین در ۶ ماهه نخست امسال تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی که به پزشکی قانونی مراجعه نموده اند، هفت هزار و ۶۸۴ نفر گزارش شده که نسبت به سال گذشته، حدود ۱۱ درصد رشد داشته است.
حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در خطبه های نمازجمعه ضمن تسلیت به جان باختن برخی از کارگران نفتی بر اثر تصادف در جاده اهواز خرمشهر اظهار نمود: از همه نهادهای دولتی درخواست می شود به سرعت نسبت به رفع خطر و اقدامات لازم برای ایمن سازی این جاده اقدام نمایند.
حجت الاسلام مهدی علیزاده امام جمعه شوش نیز به خبرنگار مهر اظهار داشت: روزانه شاهد خبرهای تلخ حادثه تصادف و جان باختن هموطنان ما در جاده ها هستیم.
وی اضافه کرد: چه کسی پاسخگوی خون این عزیزان است و چرا هیچ تلاشی برای ایمن سازی جاده ها از طرف متولیان امر دیده نمی گردد.
امام جمعه شوش اشاره کرد: بارها از وضعیت نامناسب جاده های شهری و روستایی در خطبه های نمازجمعه اعتراضاتی کردم اما گوش شنوایی نیست.
جاده های خوزستان را دریابید
حجت الاسلام علیزاده بیان کرد: مسئولان نباید نسبت به این حوادث و جان باختن یا مجروح شدن هموطنان بی تفاوت باشند آنها برای ایمن سازی جاده ها باید هرچه سریع تر اقدامات لازم را انجام بدهند.
امام جمعه شوش اشاره کرد: انتظار داریم استاندار خوزستان ایمن سازی جاده های شهری و روستایی این استان را بصورت ویژه در اولویت کاری قرار بدهد تا دیگر شاهد حوادث تلخ از جان باختن هموطنان در جاده ها نباشیم.
«محمد کعب عمیر» نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: «تا کی باید شاهد جان باختن انسان ها در جاده های مرگ آور خوزستان باشیم».
عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس در این توئیت گفته است: «تصادف های اخیر ردپای شرکت های صنعتی استفاده کننده از این محور به چشم می خورد، مسئولیت اجتماعی شما در قبال جان افراد بومی چیست؟ آقای وزیر راه و شهرسازی، شهرستان های شوش و کرخه از مسکن شما بهره ای ندارند حداقل راه های آنها را دریابید».
به گزارش شیک بار به نقل از مهر، خوزستان بیش از ۱۸ هزار کیلومتر راه های فرعی، اصلی، روستایی، آزادراه و بزرگراه دارد که حدود ۸ درصد از مجموع راه های کشور را شامل می شود.
منبع: shikbar.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب