مدیركل بنیاد مسكن خوزستان:

۵۰۰۰ واحد بندرامام نیاز به بازسازی دارد

۵۰۰۰ واحد بندرامام نیاز به بازسازی دارد

به گزارش شیک بار مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان اظهار داشت: بافت در معرض خطر در بندرامام خمینی موضوعی نگران کننده است به شکلی که پنج هزار واحد در این شهر نیاز به بازسازی دارند.



به گزارش شیک بار به نقل از مهر، حسین جنتی بامداد امروز در جمع خبرنگاران اظهار نمود: برای بازسازی بندرامام در حوزه بافت های در معرض خطر باید برخی از واحدها تخریب و بازسازی می شد؛ با این وضعیتی که هم اکنون در بندر امام وجود دارد، باید پنج هزار واحد بازسازی شود.
وی اضافه کرد: برخی واحدها باید تخریب شوند ولی برای درجاسازی در بعضی مناطق زمین به اندازه کافی نبود، بدین سبب برای جابجایی دو هزار واحد مسکونی از مسکن و شهرسازی زمین گرفتیم.
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به این که تا حالا عملیات اجرائی یک هزار واحد مسکونی از طرح درجاسازی و طرح جابجایی شروع شده است، اشاره کرد: پیش بینی می شود که سایت های جدید مسکن (دو هزار واحد) را تا خرداد ماه سال آینده تحویل دهیم.
جنتی با اشاره به پرداخت تسهیلات ۱۳۰ میلیون تومانی و کمک بلاعوض ۵۵ میلیون تومانی برای ساخت و ساز این واحدها در بندرامام عنوان کرد: عملیات اجرائی ساخت یک هزار واحد شروع و مابقی هم بصورت تدریجی انجام می شود؛ برای شبکه فاضلاب این واحدها نیز اقدامات لازم را خودمان انجام می دهیم.
وی با اشاره به این که اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومانی برای بهبود زیرساخت های بندرامام در نظر گرفته شده است، بیان کرد: مراحل ساخت هر واحد مسکونی ازطریق یک ناظر نظام مهندسی نظارت و هزینه های مربوط به گرفتن پروانه و نظارت را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت می کند.
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان تصریح کرد: درباب بندر امام، بنیاد بتن برای تامین میلگرد، آجر، بلوک و دیگر مصالح ساختمانی با قیمت مناسب اقدام و به مردم تحویل می دهد؛ همین طور برای تهیه مصالح ساختمانی، بکارگیری مهندسان، ناظران و کارگران از نیروهای بومی استفاده می نماییم.
تصویب کمک های بازسازی اندیکا
جنتی درباب اقدامات انجام شده برای اندیکا اظهار داشت: در مرحله اول ارزیابی و گزارش های مربوطه را به مدیریت بحران کشور و استانداری خوزستان گزارش دادیم که در نهایت هیئت دولت هم اعتبارات مربوط به کمک رسانی را تصویب کرد.
وی با بیان این خبر که در زلزله اندیکا، دو هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی لطمه دیده و از این بین ۹۸۰ واحد تخریب شدند، افزود: تا حالا برای ۵۰۰ واحد مسکونی پروانه ساختمانی گرفتن شده، آواربرداری ۴۰۰ واحد به پایان رسیده و عملیات اجرائی ۲۵۰ واحد نیز شروع شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان اظهار نمود: در بحث بازسازی واحدهای مسکونی سلیقه متقاضیان ملاک قرار گرفته ولی کیفیت و مقاومت در مقابل زلزله را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مشخص می کند؛ البته برای بحث متراژ ساختمان میزان توانایی مالی مردم نیز ملاک است.
روستاهای اندیکا مشکل دسترسی دارند
جنتی با اشاره به پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی و کمک های بلاعوض ۶۰ میلیون تومانی اشاره کرد: برمبنای برنامه زمان بندی تلاش می شود تا آخر سال کار تمام شود ولی متأسفانه بیشتر روستاهای شهرستان اندیکا مشکل دسترسی راه دارند.
وی افزود: عملیات اجرائی راه روستایی سرشط را برعهده گرفتیم و برای بقیه روستاها نیز در صورت تامین اعتبار کار آنها را انجام می دهیم ولی از دیگر دستگاهها نیز انتظار داریم تا برای مساعدت با میدان بیایند.
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان بیان کرد: بطورمثال برای رسیدن به روستای کوموفه امکان انتقال مصالح ساختمانی نیست و انتظار داریم راه های دسترسی بهبود پیدا کند تا رسیدگی به روستاها سریع تر صورت گیرد.


منبع:

1400/09/03
21:45:15
5.0 / 5
651
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری