معاون وزیر راه:

3600 کامیون وارداتی در گمرکات دپو شده است

3600 کامیون وارداتی در گمرکات دپو شده است

به گزارش شیک بار رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: ۳۶۰۰ دستگاه کامیون با عمر کمتر از سه سال وارد کشور شده و در گمرکات موجود است و هزار دستگاه کامیون هم پیش از این، از گمرک ترخیص شد.



به گزارش شیک بار به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش امانی درباره آخرین آمار نوسازی ناوگان کامیونی از دو محل «واردات کامیون با عمر حداکثر سه سال و تولید داخل عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از سال قبل تلاش کردند نوسازی ناوگان کامیونی به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.
نوسازی ۴۶۰۰ دستگاه کامیون از محل واردات کامیون های با عمر ۳ سال
وی اظهار نمود: طبق آخرین آمار رسمی که گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام نموده است، تعداد ۳۶۰۰ دستگاه کامیون با عمر کمتر از سه سال وارد کشور شده و در گمرکات موجود است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همینطور یک هزار دستگاه کامیون هم پیش از این، از گمرک ترخیص شده بود و ازاین رو از محل کامیون های با عمر سه سال و کمتر، تعداد ۴۶۰۰ دستگاه کامیون تابحال نوسازی شده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: بعد از ورود دستگاه قضایی به مبحث و سرخط کردن تعداد زیادی از دستگاههای متولی، شرایط ترخیص این کامیون ها تسهیل شد، موانعی که وجود داشت که تا اندازه ای برطرف شده است، همینطور فرآیندهای دو مرحله ای حذف و یک مرحله ای شد.
وی افزود: امیدواریم در اسرع وقت این ۳۶۰۰ دستگاه کامیون هم از گمرکات ترخیص و به ناوگان کامیونی کشور اضافه شود تا بدین سان متوسط سن ناوگان کامیونی کاهش پیدا کند و جزو ناوگان جوان لحاظ شود.
ثبت ۲۰۰ تقاضای نوسازی ناوگان کامیونی از محل تولید داخل
امانی بیان نمود: همینطور در پروژه نوسازی ناوگان کامیونی، با سه شرکت تولیدکننده داخلی در مبحث تولید کامیون قرارداد داریم که این قراردادها جاری است و تابحال برخی از رانندگان برای نوسازی مراجعه نموده اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که از محل تولید داخل تابحال چه میزان تقاضا ثبت شده است، اظهار داشت: نزدیک به ۲۰۰ دستگاه کامیون از محل تولید داخل ثبت نام شده است و این کار ادامه دارد، امیدواریم مبحث مدت زمان بازپرداخت تسهیلات را با اصلاح قانون افزایش دهیم که این مورد اساسا روند استقبال از نوسازی ناوگان داخل را هم بالا می برد.
پیگیری افزایش زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات به ۱۰ سال
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار نمود: این تسهیلات که ۸۰ درصد قیمت کامیون است، از محل وجوه اداره شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پرداخت می شود، نرخ سود این تسهیلات میانگین ۶ درصد و پنج ساله است، این مدت زمان پرداخت اقساط، کوتاه است و دنبال این هستیم که با اصلاح قانون، مصوبه بگیریم و مدت بازپرداخت اقساط را به ۱۰ سال افزایش دهیم.
سهم ۱۰ درصدی اسقاط کامیون در تأمین مالی کامیون جدید / آورده راننده کمتر از ۱۵ درصد
امانی درباره مبحث اسقاط در این طرح نوسازی ناوگان کامیونی توضیح داد: حتما مبحث اسقاط ناوگان فرسوده مطرح است، ما نوسازی را در دستور کار قرار دادیم ازاین رو افزایش ناوگان در دستور کار نیست و در هر دو بخش «واردات کامیون با عمر سه سال» و «تولید داخل»، مطابق قانون باید اسقاط کامیون صورت گیرد.
وی درباره سهم اسقاط کامیون در تأمین مالی خرید کامیون جدید برای راننده، اظهار نمود: از محل اسقاط کامیون ها، قیمت ها متفاوت می باشد، اما تقریباً کمتر از ۱۰ درصد کل رقم کامیون جدید، از محل اسقاط کامیون قدیمی برمی گردد، ۸۰ درصد هم تسهیلات سازمان راهداری خواهد بود و کمتر از ۱۵ درصد آورده نقدی متقاضی است.
نوسازی ناوگان مینی بوسی سال جاری در دستور کار
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: سال جاری همینطور به دنبال این هستیم که اگر ظرفیت اعتباری ما جواب دهد، در مبحث بخش مسافری با اولویت ناوگان مینی بوسی، سپس ون، سواری کرایه و سپس اتوبوس ها اقدام نماییم که امیدواریم این ظرفیت سازی به خوبی صورت گیرد.


منبع:

1400/07/26
09:46:34
5.0 / 5
579
تگهای خبر: اداره , بار , تولید , جاده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری