در گفتگو با مهر عنوان شد؛
كاهش حداكثر سرعت در آزادراه ها از ۱۲۰ به ۱۱۰ كیلومتر منتفی شد
شیك بار: در حالیكه معاون سابق وزیر راه و شهرسازی به دنبال كاهش حداكثر سرعت خودروها در آزادراه ها و جاده های اصلی و فرعی بود، با مخالفت یكی دیگر از معاونان آخوندی، این طرح منتفی شد.
به گزارش شیك بار به نقل از مهر داوود كشاورزیان، معاون سابق وزیر راه و شهرسازی و رئیس پیشین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در همایشی در ابتدای آذرماه امسال اعلام نمود كه این سازمان، به دنبال كاهش حداكثر سرعت خودروهای سواری در آزادراهها، بزرگراهها، راه های اصلی و راههای فرعی هر كدام به میزان ۱۰ كیلومتر بر ساعت است تا با اجرای این طرح، حداكثر سرعت در آزادراه ها از ۱۲۰ به ۱۱۰، در بزرگراه ها از ۱۱۰ به ۱۰۰، در راه های اصلی از ۹۰ به ۸۰ و در راه های فرعی از ۸۰ به ۷۰ كیلومتر بر ساعت كاهش یابد.
وی از ارسال این طرح به كمیسیون ایمنی راه ها برای بررسی و تصویب احتمالی آن و اجرای طرح در نوروز ۹۷ اطلاع داده بود؛ این در شرایطی است كه تابحال پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، هیچ گونه واكنشی در برابر این طرح نشان نداده است.
معاون حمل و نقل وزیر راه: كاهش سقف سرعت در جاده ها توجیه ایمنی ندارد
این در حالی است كه مهرداد تقی زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و دبیر كمیسیون ایمنی راه ها در حاشیه همایش توسعه حمل و نقل عمومی ریل پایه كه در انتها آذرماه برگزار شد، به خبرنگار مهر گفته بود كه این طرح (كاهش سقف سرعت) زمانی می تواند توجیه داشته باشد كه ببینیم آیا بیشترین تلفات ما در فاصله سرعت ۱۱۰ تا ۱۲۰ كیلومتر بر ساعت رخ می دهد یا خیر؟
وی اضافه كرد: اگر بیشترین میزان تلفات ما در جاده ها، بالای سرعت ۱۲۰ كیلومتر بر ساعت باشد، كاهش ۱۰ كیلومتری سقف سرعت دیگر فایده ای ندارد. از جانب دیگر هم اگر بیشترین تعداد كشته های جاده ای در كمتر از سرعت ۱۱۰ كیلومتر بر ساعت باشد، دیگر كاهش ۱۰ كیلومتری حداكثر سرعت بی معنا است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاكید كرد: من شخصا اجرای این طرح را دارای توجیه نمی دانم و فكر نمی كنم مشكل ما در بخش ایمنی راه ها و تعداد كشته های جاده ای، سرعت ۱۲۰ كیلومتر بر ساعت باشد. اگر این طرح در كمیسیون ایمنی راه ها رأی بیاورد، پلیس راهور ملزم به اجرای آن خواهد بود.
رئیس سازمان راهداری: مردم از كاهش سقف سرعت استقبال نكردند
عبدالهاشم حسن نیا، رئیس جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كه به تازگی و بعد از بركناری كشاورزیان، به معاونت وزارت راه و شهرسازی منصوب گردید هم در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینكه این طرح از نظر من بعنوان چالش پیش روی ایمنی راه ها و جاده ها مطرح نیست، اظهار داشت: من در جریان نظرات پلیس راهور ناجا نسبت به كاهش حداكثر سرعت خودروها در آزادراه ها، بزرگراه ها، راه های اصلی و راه های فرعی نیستم.
وی با تاكید بر اینكه نباید به گونه ای تصمیم گیری نماییم كه احساسی باشد، اضافه كرد: در مجموع مخاطبان ما و مردم نسبت به این طرح واكنش منفی داشته اند.
حسن نیا ادامه داد: این طرح اگر فاقد نگاه های كارشناسی باشد، بازخورد منطقی در جامعه نخواهد داشت. در نتیجه نمی توانیم به هدف اصلی مان كه همان حفظ و ارتقای ایمنی در رانندگی است دست یابیم.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب