اسلامی در دیدار با مدیران شركت های هواپیمایی:

۲۵۰۰ میلیارد تومان وام كرونایی به ایرلاین ها داده ایم

۲۵۰۰ میلیارد تومان وام كرونایی به ایرلاین ها داده ایم

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ایرلاین های کشور تابحال ۲ هزار و ۵۵۴ میلیارد تومان تسهیلات ناشی از کرونا دریافت کرده اند.



به گزارش شیک بار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن شرکتهای هواپیمایی که با حضور شهرام آدم نژاد، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، تورج دهقانی زنگنه معاون وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سیدقاسم بی نیاز رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی برگزار و همینطور با تشریح مشکلات ایرلاین ها از جانب مدیران انجمن شرکتهای هواپیمایی آغاز شد، عنوان کرد: به منظور توسعه زنجیره تأمین ملی در بخش هوایی، لزوم دارد تا شرکتهای هواپیمایی از ظرفیت شرکتهای داخلی بخصوص شرکتهای دانش بنیان استفاده کنند. بدین منظور شرکتهای هواپیمایی باید هزینه های این گونه شرکت ها را بموقع پرداخت نمایند.
اسلامی با یادآوری اینکه ایرلاین های کشور تابحال ۲ هزار و ۵۵۴ میلیارد تومان تسهیلات ناشی از کرونا دریافت کرده اند، اضافه کرد: ما همواره از ایرلاین ها حمایت کرده ایم و الان انتظار داریم که این شرکت ها در رعایت پروتکل های بهداشتی همچون استعلام وضعیت سلامت متقاضیان سفر از سامانه وزارت بهداشت پیش از پرواز به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند.
وزیر راه و شهرسازی بر لزوم ائتلاف شرکتهای هواپیمایی به منظور افزایش بهره وری در جابه جایی مسافر تاکید کرد و اظهار داشت: نکته مهم این است که ایرلاین ها زیان ده نباشند. اینکه بعضی از ایرلاین ها می گویند که ما ۱۰۰ ساعت پرواز انجام داده ایم، به معنای آن است که این شرکت ها از تمام ظرفیت خود استفاده نکرده و کمتر از ۵۰ درصد بهره وری داشته اند.
وی اظهار داشت: شرکتهای هواپیمایی باید با هم هماهنگی داشته باشند و بگونه ای برنامه ریزی کنند که در یک ساعت، به یک مقصد نروند تا پاسخگویی به تقاضا عادلانه صورت گیرد و امکان استفاده از خدمات هوایی برای همه در دسترس باشد. بدین منظور لازم است تا جدول برنامه ریزی پروازی به نحوی تهیه شود تا طی آن از حداکثر ظرفیت شرکت ها، با بهره وری بالا و پیروی از مدل «هاب اند اسپوک» (hub & spoke) استفاده گردد.
اسلامی بعد از دریافت گزارش ها و شنیدن خواسته ها، با مشورت حضار، دستورات لازم را در خصوص پیگیری درخواست ها صادر کرد و مقرر شد که معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری، پیگیر دستورات صادره باشند.
وی همینطور در این نشست به شرکتهای هواپیمایی تاکید کرد: همه ایرلاین ها باید نسبت به بحث ایمنی بسیار حساس باشند. در بحث ایمنی هواپیما مطلقاً نباید ریسک شود.
قیمت بلیت هواپیما و عوارض شهرداری ها مهم ترین دغدغه ایرلاین ها
خاطرنشان می شود عمده مسائلی که از جانب یونس دقیق کیا رئیس و مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن ایرلاین ها ذر نشست با وزیر راه عنوان شد شامل زمان بازپرداخت تسهیلات، نرخ بلیت، برخی عوارض ازجمله عوارض شهرداری ها، تأمین منابع مالی جدید و هزینه پارکینگ در فرودگاه ها بود.

1399/11/13
23:21:56
0.0 / 5
1076
تگهای خبر: حمل و نقل , خدمات , سازمان , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری