وزیر راه و شهرسازی:

ایران به تكنولوژی ساخت قایق های پرسرعت دست یافت

ایران به تكنولوژی ساخت قایق های پرسرعت دست یافت

به گزارش شیك بار وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: هیچ كشوری در دنیا نتوانسته در زمینه تولید قایق های پرسرعت به تكنولوژی ایران برسد.



به گزارش شیك بار به نقل از مهر، محمد اسلامی عصر امروز (دوشنبه ۲۸ بهمن) در همایش هماهنگی ارگان های دریایی با اشاره به اینكه وقتی به دریا رسیدیم از توسعه غافل شدیم و توسعه دریامحور متوقف گردید اظهار داشت: این در شرایطی است كه ۵ هزار و ۸۰۰ كیلومتر مرز دریایی داریم كه باید این توسعه در همه مرزهای دریایی شمالی و جنوبی ادامه یابد.
وی اضافه كرد: در صنعت ساخت كشتی سرمایه گذاری كردیم ولی كمك نكردیم تا این صنعت رشد و پیشرفت كند. باید تلاش می كردیم سهمی از بازار بگیریم ولی بازار خودمان را به دیگران دادیم. هر چند كه شرایط تحریم همواره برای ما فرصت بوده و نتوانست پیشرفت ما را متوقف نماید تا دشمنان به هدف خود برسند.
وزیر راه و شهرسازی با تاكید بر اینكه هیچ كشوری در دنیا نتوانسته در بخش تولید قایق های پرسرعت حتی قایق های ورزشی برسد، اضافه كرد: شناورهایی كه سپاه بعنوان قایق های پرسرعت تولید كرده حتی از شناورهای پرسرعت ورزشی هم پیشرفته تر هستند.
اسلامی به اعطای تسهیلات ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی به بخش صنایع تولید شناور اشاره نمود و افزود: امیدواریم صنایع دریایی قراردادهای این تسهیلات را هر چه سریع تر محقق كند.
وزیر راه ضرورت توسعه گردشگری دریایی در شمال و جنوب را خاطرنشان كرد و اظهار داشت: این اتفاق سبب می شود تا مردم از سفر دریایی در داخل بهره مند شوند نه اینكه به كشورهای دیگر بروند تا آنرا تجربه كنند. ازاین رو باید جذابیت هایی برای صاحبان شناور مسافری ایجاد شود. ما هم دستیابی به این جذابیت ها را در وزارت راه دنبال می نماییم تا صاحبان شناورهای مسافری و تفریحی مبادرت به واردات این نوع شناورها كنند.
به گفته اسلامی بندر نوشهر در شمال و بنادر بوشهر و شهید باهنر در جنوب، بنادر مناسبی برای ایجاد بنادر گردشگری و مسافری هستند.
وی با تاكید بر ضرورت پیگیری قراردادهای سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر كشور از جانب سازمان بنادر و دریانوردی برای حصول نتیجه اضافه كرد: ما در سال ۶۰۰ میلیون تن بار در جاده و ریل جابجا می نماییم. در بنادر هم در شرایط فعلی ۱۵۰ میلیون تن بار جابجا شده است كه نشان دهنده ظرفیت بالای كشور در بخش حمل بار است و می توانیم توسعه را از راه سرمایه گذاری در پس كرانه بنادر كوچك و ایجاد ارزش افزوده در بنادر به دست بیاوریم.
وزیر راه سهم ترانزیت كشور را هم اكنون ۱۰ میلیون تن دانست و اظهار داشت: این شاخص باید در سال به ۵۰ میلیون تن برسد.
اسلامی سرمایه گذاری سازمان بنادر در تجهیز و كیفیت بخشی بنادر كشور را در سال های اخیر مناسب ارزیابی و خاطرنشان كرد: ۳۲ درصد گردش مالی سازمان بنادر صرف توسعه بنادر كشور شده است.

1398/11/29
14:55:12
5.0 / 5
2127
تگهای خبر: بار , تجربه , تكنولوژی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری