برخلاف اظهارات و وعده های قبلی؛

شهرداری: بیلبورد رایگان برای تئاتر نداریم

شهرداری: بیلبورد رایگان برای تئاتر نداریم

شیك بار: سازمان زیباسازی شهرداری تهران برخلاف صحبت های چندی قبل مدیرعامل خود، به گروه های تئاتری اعلام می كند كه تئاتر به سبب بلیت فروشی، مقوله ای تجاری است و بیلبورد رایگان به آن تعلق نمی گیرد.



به گزارش شیك بار به نقل از مهر، در نیمه دوم سال جاری موضوعی در بین خانواده تئاتر عنوان شد حاكی از اینكه سازمان زیباسازی شهرداری تهران دیگر به گروه های تئاتری برای تبلیغ آثارشان بیلبورد شهری رایگان ارائه نمی نماید. این بحث موجب واكنش و ابراز نگرانی هنرمندان تئاتر شد برای اینكه با عنایت به هزینه های تولید و فروش غیرقابل مقایسه تئاتر نسبت به سینما، امكان تأمین هزینه های بیلبوردهای شهری برای گروه های تئاتری نا ممكن است.
مهرماه سال جاری بود كه سازمان زیباسازی شهرداری تهران به برخی گروه های تئاتری همچون گروه نمایش «آواز قو» به كارگردانی پریزاد سیف كه با حضور سعید پورصمیمی به صحنه رفت، اعلام نمود كه دیگر بیلبورد رایگان به تئاترها اختصاص پیدا نمی كند، برای اینكه تئاتر دارای بلیت فروشی است و مقوله ای تجاری شمرده می شود. این مساله كه كاملا دور از منطق و شناخت درست از تئاتر بود، واكنش هایی را به همراه داشت.
وعده مدیرعامل زیباسازی: تعرفه ای از تئاترهای تأییدشده نمی گیریم
در تاریخ ۸ مهرماه سال جاری برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به پرسشی درباب اینكه بعضی از گروه های تئاتری برای تبلیغات محیطی در شهر گرفتار مشكل شده و به آنها اعلام شده باید تعرفه تجاری برای تبلیغات بپردازند، اظهار داشت: سیاست های كلی ما پشتیبانی از آثار هنری است اما بعضی از فیلم ها و تئاترها تجاری محسوب می شوند و ما از آثار تجاری و گیشه ای حمایت نمی نماییم. اما تئاترهایی كه مورد تأیید اداره كل هنرهای نمایشی باشند، طبق روال گذشته مورد حمایت هستند.
ضرغامی تاكید كرده بود: در مكاتبه ای كه با شهرام كرمی مدیركل هنرهای نمایشی داشته ایم نیز اعلام نموده ایم آثار هنری كه مورد تأیید باشند، طبق روال گذشته برای تبلیغات هیچ تعرفه ای پرداخت نخواهند كرد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی با رد این مساله كه اعلام شده تمامی تئاترها باید برای تبلیغات تعرفه بپردازند، اظهار داشت: اینكه تئاتری بلیت های خودرا در سایت به فروش برساند، دلیلی بر تجاری بودن آن تئاتر نیست و اگر چنین برداشتی شده، غلط است و تاكید می كنم روال تبلیغات تئاترهای هنری همانند گذشته است.
محمدجواد حق شناس رئیس كمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز در سوم آذر سال جاری در گفتگویی رسانه ای اعلام نمود كه باید شرایط استفاده گروه های تئاتری از تبلیغات شهری فراهم باشد.
وی در آن گفتگو بیان كرد: می توانیم با كمك خود صنف تئاتر، سازمان زیباسازی شهرداری تهران و سایر ذی نفعان به طرحی مشترك برسیم كه هم ضابطه مند بوده و تبعیض آمیز نباشد و هم اینكه قابلیت نظارت دقیقی داشته باشد تا جای گلایه برای كسی باقی نماند.
«فرانكنشتاین» هم محروم شد!
اما گویا سازمان زیباسازی شهرداری تهران بر خلاف گفته های مدیرعامل خود، در را بر همان پاشنه قدیمی می چرخاند و با بی توجهی به هنرهای نمایشی كه همواره نیازمند حمایت در زمینه تبلیغات شهری است (غیر از اندك تئاترهای لاكچری كه در جریان اصلی تولید و اجرای آثار نمایش موارد استثنا محسوب می شوند) به گروه ها اعلام می كند؛ تئاتر چون بلیت فروشی دارد و مقوله ای تجاری است بیلبورد رایگان به آن تعلق نمی گیرد!
این سازمان در جدیدترین واكنش خود نسبت به تبلیغات شهری تهران به گروه نمایش «فرانكنشتاین» كه این روزها در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است اعلام كرده؛ «تئاتر بلیت فروشی دارد، پس تجاری است و بیلبورد رایگان به آن تعلق نمی گیرد.»
نورالدین حیدری ماهر مجری طرح نمایش «فرانكنشتاین» به كارگردانی ایمان افشاریان درباره وضعیت پیش آمده، به خبرنگار مهر اظهار داشت: یك هفته پیگیر سوژه دریافت بیلبورد از سازمان زیباسازی برای نمایش «فرانكنشتاین» هستم، پرونده تشكیل شده و دبیرخانه از من پرونده را گرفته و مقرر است یك نفر تأیید و امضا كند تا پرونده برسد به دست مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران، ولی آن یك نفر چند روز است كه سر كار نمی آید.
وی افزود: به دفتر آقای ضرغامی بازگشت كردم و مسئول دفتر ایشان با آقای مطهری مدیر دفتر معاون آقای ضرغامی تماس گرفت و پیگیر ماجرا و انجام كار شد.
حیدری ماهر اشاره كرد: جدا از پیگیری این ماجرا، هم مدیر دفتر مدیرعامل سازمان زیبازسازی و هم مدیر دفتر معاون مدیرعامل به من گفتند كه چون تئاتر بلیت فروشی دارد، تجاری است و ما از كارهای تجاری حمایت برای بیلبورد رایگان نداریم. به ایشان گفتم كه قبل از این نیز این مساله مطرح شده بود ولی آقای ضرغامی در گفتگوی رسانه ای اعلام نمود كه اینگونه نیست ولی در نهایت پاسخی كه به من داده شد این بود كه «نه، اینچنین نیست و تئاتر تجاری است.»!
مجری طرح نمایش «فرانكنشتاین» در انتهای سخنان خود اظهار داشت: قصد داشتم كه حضوری آقای ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران را ببینم و سوژه را با ایشان مطرح كنم كه گفته شد ایشان جلسه دارند.
هنوز معین نمی باشد كه سازمان زیباسازی شهرداری تهران خودرا موظف به پشتیبانی از كارهای هنری خصوصاً تئاتر كه گروه ها به سختی و بوسیله گیشه باید هزینه های خودرا تأمین كنند، می داند یا نه. اینكه تئاتر به سبب بلیت فروشی تجاری است اظهارنظری غیركارشناسانه و كاملا سطحی است و معین نمی باشد شورای شهر تهران و كمیسیون فرهنگی شورا و همین طور شهرداری تهران چرا به چنین تفكر نادرست در سازمان زیباسازی شهر تهران اختتام نمی دهند.


منبع:

1398/09/19
14:27:27
5.0 / 5
616
تگهای خبر: بار , تولید , زمین , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری