اولویت های عمرانی و ترافیكی شهر تهران در دو سال آینده؛

تاكید برادغام معاونت عمرانی وحمل و نقل

تاكید برادغام معاونت عمرانی وحمل و نقل

به گزارش شیك بار تاكید بر ارتقا و بهره وری خطوط موجود مترو از اولویت های دو سال آینده مدیریت شهری در حوزه توسعه حمل و نقل همگانی است كه باید در دستور كار مدیریت شهری قرار بگیرد.



خبرگزاری مهر، گروه جامعه: چند هفته ای است كه كمیسیون های شورای شهر تهران اولویت های دو سال آینده خود بر اساس برنامه پنجساله سوم شهرداری تهران در كمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار داده اند. این اولویت ها در هم اندیشی شبانه اعضای شورا و شهردار هم به تایید رسیده است.
اولویت های اعلام شده از جانب كمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران برای دوسال آینده در چهار محور استوار است.
توسعه حمل و نقل همگانی
نخستین محور اولویت های این حوزه است؛ در این بخش بر ارتقا و بهره وری از خطوط موجود مترو با تكمیل ساختمان و تجهیزات و افتتاح ماهانه یك ایستگاه تاكید شده است، همینطور تكمیل و بهره برداری حداقل دو پاركینگ (خط چهار مترو و یكی از خطوط سه یا ۶) با روش مشاركت در مجتمع های ایستگاهی همچون درآمد حاصل از پلازای اكباتان، بازبینی در طرح تفصیلی با رویكرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) به شعاع حداقل ۳۰۰ متر، آغاز پروژه های جدید و ایجاد شاخه های كوتاه برای خطوط راه اندازی شده همچون خط سه به خیابان نیاوران، شمال خط یك به خیابان نلسون ماندلا و ولیعصر، جنوب خط سه به منطقه ۱۸ و ۱۹ و شمال غربی خط چهار در منطقه پنج، اجرای مصوبه شورای اقتصاد جهت تأمین حداقل سه هزار دستگاه اتوبوس جدید و هزار دستگاه بازسازی و تأمین ۶۰۰ واگن از محل مصوبات شورای اقتصاد از دیگر محورهایی است كه كمیسیون عمران و حمل و نقل مطرح كرده است.
بخش اقدامات عمرانی
تكمیل پروژه های عمرانی موجود و افتتاح و آغاز پروژه های جدید تاكید شده، همینطور تعیین تكلیف گودهای پرخطر نظیر گود كنار سالن همایش های برج میلاد، گود واقع در خیابان ایران زمین و گود كنار ایستگاه متروی شهید بهشتی و مقاوم سازی پل ها و تكمیل زیرساخت های طرح آب های سطحی مطرح گردیده است.
اقدامات ترافیكی
در بخش ۳ كه به اقدامات ترافیكی پرداخته شده، اعضای كمیسیون عمران و حمل و نقل به عرضه برنامه عملیاتی ساماندهی پارك حاشیه ای معابر اصلی و فرعی سطح شهر تهران به جدید ترین روش هوشمند و استفاده از تمام ظرفیت ها در تمام مناطق شهرداری تهران تاكید كرده اند. همینطور رفع یك سوم از گره های كور ترافیكی كه بر مبنای قانون پارتو، كمترین هزینه و بیشترین اولویت را دارند و پیاده سازی طرح خیابان كامل جهت افزایش شاخصهای حمل و نقل پاك و پیاده مداری در معابر شهری از دیگر موضوعات اشاره شده برای دو سال آینده شهر تهران است.
اصلاح ساختار
همچنین در بند ۴ كه به اصلاح ساختار پرداخته است تاكید شده معاونت امور فنی و معاونت حمل و نقل ترافیك ادغام شده و حداقل ۵۰ درصد كاهش در تعداد سازمان ها و شركت های تابعه این دو معاونت صورت گیرد.

1398/09/16
23:45:53
5.0 / 5
1552
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری