رئیس پلیس راه كشور:

پراید پلاك نمی گردد، شناسایی ۳ هزار نقطه حادثه خیز در جاده ها

پراید پلاك نمی گردد، شناسایی ۳ هزار نقطه حادثه خیز در جاده ها

به گزارش شیك بار رئیس پلیس راه كشور اظهار داشت: برای كاهش سوانح جاده ای تابحال ۳ هزار نقطه پر حادثه شناسایی شده كه باید اصلاح گردد و از سال آینده هم پراید به هیچ عنوان پلاك گذاری نخواهد شد تا از تلفات كم شود.


سردار سید تیمور حسینی در حاشیه سفر به استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح كرد: در چهار ماهه اول سال ۹۸ با یك اختلاف ناچیز نسبت به سال قبل در تعداد حوادث روبرو می باشیم كه خیلی آمار مناسبی نیست و انتظار ما از مدیران دستگاهها این است كه با برنامه ریزی برای كاهش تلفات اقدام نمایند. وی بیان كرد: اقداماتی كه در سطح كشور و در استانها انجام می شود تلاش های خوبی است بخصوص در قزوین كه از استانهای موفق ما به حساب می آید روند كاهش سوانح و تلفات همواره محقق شده و ما هم انتظار داریم امسال هم حداقل ۱۲ درصد از سوانح و كشته ها كم شود. حسینی خاطرنشان كرد: در استانهایی مثل قزوین به این چشم انداز نزدیك شده ایم ولی تاثیری كه استانهای بزرگ مثل كرمان و فارس خراسان دارند و آمار سوانح آنها بالاست شرایط را سخت كرده و نسبت تصادفات در این استانها بالاست بنابراین انتظار داریم از برنامه ریزی و همكاری صورت گرفته در قزوین الگو برداری شود تا بتوانیم به كم شدن حوادث كمك نماییم. وی اظهارداشت: هدایت و راهبری كه با مدیریت استاندار قزوین صورت گرفته این بستر را فراهم نموده كه روند كاهشی سوانح جاده ای و میزان تلفات هر سال به صورت مستمر محقق شود و این روند باید الگویی باشد برای تمام استانهای دیگر تا به چشم انداز تعیین شده خود در كاهش تصادفات دست یابند.پراید را از سال آینده پلاك گذاری نمی كنیمرئیس پلیس راه كشور در مورد تصمیم جدی پلیس برای پیشگیری از تردد پراید در جاده ها اظهار داشت: شماره گذاری سواری پراید در سال ۹۹ متوقف خواهد شد چونكه آمارها نشان داده است كه سهم دخالت این وسیله در سوانح منجر به مرگ بسیار بالاست و همین امروز تصادفی در استان فارس رخ داد كه دربرخورد پراید با یك پژو هشت نفر كشته شدند كه این تلفات زیبنده ما نیست. سردار حسینی اظهارداشت: در هر تصادفی این سواری غیر ایمن دیده می شود و یك مرتبه برای همیشه باید تعیین تكلیف شود و خودروی ایمن تر كه بتواند جان سرنشینان را در وقوع حادثه در امان نگه دارد جایگزین آن شود. رئیس پلیس راه كشور یادآورشد: مبحث جلوگیری از سوانح از موارد مهمی است كه در كنار كاهش صدمات و تلفات جانی برای ما در اولویت است و یك مرتبه برای همیشه باید تعیین تكلیف شود و نگذاریم خودرو های غیر استاندارد و نا ایمن در جاده ها تردد كنند. حسینی در پاسخ به این سؤال كه سالهای گذشته هم مبحث پیشگیری از پلاك گذاری خودروی پراید عنوان شد اما به نتیجه نرسید اظهار داشت: پلیس در این فرایند یك عضو است اما عزمش جدی است هر چند به تنهایی نمی تواند خیلی از اتفاقات را رقم بزند بنابراین انتظاری كه داریم این است برای نجات جان انسانهایی كه به سادگی در سوانح جان می بازند باید همه دستگاه ها این عزم و ارده جدی را داشته باشند تا از تردد خودرو های غیر ایمن درجاده ها جلوگیری شود. وی در مورد استانهای پر حادثه اظهارداشت: بیشترین سوانح جاده ای در استان های فارس، كرمان، خراسان رخ می دهد كه تلفات آنها هم بالاست و در ماههای مرداد و شهریور هم برای ما مهم می باشد و از استانهایی كه بیشترین تصادف و تلفات را دارند در این ماه باید از حداكثر توان خود برای كنترل محورها استفاده كنند و سایر دستگاه ها هم شرایط آماده باش را برای خود قائل شوند و با یك اقدام نظارتی و كنترلی پررنگ تر در صحنه باشند.آمایش پاسگاه ها در دستور كار است رئیس پلیس راه كشور تصریح كرد: طرح آمایش پاسگاه ها نیازمند یك بازبینی است و چون شاهد ایجاد راه های جدید هستیم و راه هایی كه بواسطه افتتاح آزاد راه ها و بزرگراه های جدید بوجود آمده اند بر این اساس ما باید بر آمایش پاسگاه ها بازبینی داشته باشیم كه این كار در دست مطالعه است و با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی هماهنگی و تبادل نظر صورت گرفته تا در راه های جدید محلی را برای راه اندازی پلیس راه پیشبینی كنند.

۳ هزار نقطه حادثه خیز در راههای كشور شناسایی شده است

وی در ادامه در مورد نقاط پرحادثه كشور اظهار داشت: هم اكنون حدود سه هزار نقطه حادثه خیز در كشور شناسایی شده ولی اگر مطالعه بیشتری صورت گیرد این عدد تغییر می كند كه با اقدامات انجام شده بخشی این نقاط رفع ایراد شده و معایب و اصلاحاتی رد آنها صورت گرفته و برخی هم در دست اصلاح هندسی است. سردار حسینی یادآورشد: عملیات عمرانی اساسا ارتباط مستقیم با تخصیص اعتبار و بودجه لازم دارد و پس از اینكه اعتبار اختصاص یافت زمانی هم برای اجرای پروژه باید در نظر گرفت اما در نهایت امیدوارم امسال بتوانیم ۳۵ تا ۴۰ درصد این نقاط پر حادثه را برطرف و اصلاح نماییم. وی در مورد نقش روشنایی راهها در كاهش سوانح اظهار داشت: یكی از اشكالات جدی ما بخش روشنایی است و تامین آن در آزادراه ها از الزامات است و در این میان در نقاط پرحادثه هم به روشنایی نیاز داریم و یكی از مطالبات مردم و رانندگان در مكانهایی كه عوارض پرداخت می كنند همین رفع ایرادات است.
رئیس پلیس راه كشور افزود: برخی كارها مانند روكش آسفالت و تامین روشنایی معابر می تواند بخشی از تصادفات آزادراه ها را بكاهد چونكه بعضی از حوادث بدلیل كم بودن میدان دید رانندگان رخ می دهد كه امیدواریم با همكاری وزارت نیرو و راه و شهرسازی بتوانیم همه راه ها را از حیث روشنایی تجهیز نماییم. وی در مورد افزایش جریمه ها هم اظهار داشت: در هر سه سال یكبار باید افزایش جریمه صورت گیرد اما تدابیر لازم باید از راه هیئت مدیره ناجا ابلاغ شود كه در این میان قانون رسیدگی به تخلفات پیشبینی كرده كه این افزایش هر سه سال یكبار صورت گیرد. حسینی در مورد كاهش ترافیك در رودبار و منجیل و اتصال آزاد راه قزوین به رشت در این راه هم اظهارداشت: باید در سالهای گذشته این مسیر ۵ كیلومتری به آزادراه متصل می شد كه هم اكنون این قطعه باقیمانده كه در دست ساخت است كه امیدواریم بزودی شاهد افتتاح آن قطعه باشیم البته پیش از افتتاح باید بازدیدهای فنی توسط پلیس هم صورت گیرد تا ایمن بودن آن تایید گردد.


1398/05/26
22:58:00
5.0 / 5
1568
تگهای خبر: بار , ترافیك , جاده , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری