معاون برنامه ریزی سازمان برنامه:

راه آهن تهران-قزوین امسال۲خطه می شود، لزوم ساماندهی آب جنوب تهران

راه آهن تهران-قزوین امسال۲خطه می شود، لزوم ساماندهی آب جنوب تهران

به گزارش شیك بار معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه، از دو خطه شدن راه آهن تهران - قزوین تا آخر امسال اطلاع داد.



به گزارش شیك بار به نقل از سازمان برنامه و بودجه كشور، حمیدرضا عدل در نشست مشترك با تعدادی از مدیران كل دستگاه های اجرایی، مدیران و كارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار داشت: با عنایت به مباحث جدی در مبحث آمایش و اسناد توسعه استان، از روسای امور می خواهم كه در جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران حضور داشته و هماهنگی و همكاری فشرده و موثری داشته باشند.
وی اضافه كرد: مبحث قابلیت سنجی انتقال پایتخت هم در كارگروه مربوط كه با حضور معاون اول رئیس جمهور تشكیل می شود مطرح شده و در دوره وزیر سابق راه و شهرسازی سامان دهی پایتخت مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت، البته به علت اهمیت موضوع، این امر احتیاج به كار و بررسی بیشتری دارد.
عدل با اشاره به این كه مبنای ما در بخش كشاورزی صرفه جویی در مصرف آب و بهره گیری از روش های كم آب بر است، اظهار داشت: دولت در سال ۱۳۹۶ مصوبه سازگاری با كم آبی را به تصویب رسانده است و تمامی استان ها مكلف هستند كه برنامه خویش را در این مورد تهیه و به تصویب برسانند.
معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه كشور در واكنش به گزارش ابتدایی جلسه در مورد وضعیت آب و فاضلاب استان تهران تصریح كرد: سامان دهی آب های جنوب تهران ضروری می باشد، اما مطالعات آن متأسفانه كافی نبوده و در كمیسیون كلان شهرها، بحث هایی در این زمینه انجام شد و مقرر شد كه مصوباتی هم در سطح دولت داشته باشیم.
وی در ادامه، در مورد دغدغه نحوه توزیع عوارض آلایندگی مواد و استفاده آن اظهار داشت: نكاتی كه پیرامون عوارض آلایندگی در جلسه عنوان شد، درست است و ما هم قبول داریم كه عوارض آلایندگی در جای خود هزینه نمی گردد، اما این مورد احتیاج به اصلاح قانون دارد.
وی در ادامه با اشاره به شرایط سخت اقتصادی در كشور و ضرورت اصلاح ساختار بودجه، اظهار نمود: شرایط طوری است كه با عنایت به محدودیت و درآمدهای دولت غربالگری و اولویت بندی طرح و پروژه ها ضروری می باشد بنابراین، تخصیص ها به فراخور نوع اولویت های كشور خواهد بود.
معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه كشور با تاكید بر این كه اتمام پروژه های قابل بهره برداری در دستور كار قرار می گیرند، اضافه كرد: قطعه اول آزادراه تهران-شمال و تصمیم برای تزریق منابع به این پروژه، موضوعی ملی بود كه برای اجرایی كردن آن از دستگاه مجری تعهد گرفتیم و امسال شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.
وی در ادامه اضافه كرد: همینطور همزمان با این پروژه، تأمین اعتبار ادامه اتوبان همت تا كرج هم در دستور كار قرار گرفت و انتظار داریم تا آخر سال به مرحله بهره برداری برسد.
عدل اظهار داشت: دو خطه شدن راه آهن تهران - قزوین هم، از دیگر اولویت های ما است كه تا یایان سال باید به سرانجام برسد.
به گفته عدل منابعی كه در مسافرت دكتر نوبخت به شهرستان های جنوب شرق استان تهران برای چهار خطه شدن خط ریلی تهران-ورامین-پیشوا اعلام گردید هم تخصیص داده خواهد شد.
وی با اشاره به اینكه استان ها باید تغییر رویكردها و پارادایم ها را در قالب شرایط جدید اقتصادی كشور در نظر بگیرند، بر لزوم ارائه روش های تأمین منابع برای بهینه سازی استفاده از منابع و تكمیل طرح های اولویت دار تاكید كرد.
وی در ادامه اظهارات خود خاطرنشان كرد: سازمان برنامه و بودجه كشور با یك نظر از كارشناسان عالی اقتصادی برنامه و پیشنهادات لازم برای اصلاح ساختار بودجه كشور را ابتدا به ستاد اقتصادی دولت ارائه كرد و بعد از آن به تأیید سران سه قوه هم باید برسد.
معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه كشور اظهار داشت: در برنامه اصلاح ساختار بودجه در چهار محور و ۹ بسته طراحی شده است كه همكاران ما و متولیان امور اقتصادی در حال بررسی هستند تا برنامه های ذیل آنرا طراحی و تبیین كنند.
به گفته وی، این برنامه ها در سطوح كوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حال تدوین است و انتظار داریم كه بخش هایی از این برنامه ها كه جنبه كوتاه مدت دارد، امسال اجرا شود.

1398/05/17
18:39:18
5.0 / 5
1522
تگهای خبر: بار , تولید , دستگاه , زمین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری