معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد؛

آغاز عملیات اجرایی آزادراه منجیل-رودبار

آغاز عملیات اجرایی آزادراه منجیل-رودبار

به گزارش شیك بار مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور از آغاز عملیات اجرایی آزادراه منجیل- رودبار اطلاع داد.



به گزارش شیك بار به نقل از شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، خیراله خادمی بامداد امروز (سه شنبه ۷ خرداد) از آزادراه منجیل- رودبار بازدید كرد و با تاكید بر اهمیت این آزادراه در حذف گلوگاه ترافیكی آزادراه قزوین- رشت اظهار داشت: كریدور شمال- جنوب به طول ۱۳۴۰ كیلومتر از انزلی تا بندر امام خمینی امتداد می یابد كه از بندر انزلی تا تهران به طول ۳۷۰ كیلومتر شبكه آزادراهی موجود است و حلقه مفقوده این مسیر بخش منجیل- رودبار در آزادراه قزوین- رشت است.
وی اضافه كرد: با راه اندازی و تكمیل بخش های باقیمانده در كریدور شمال- جنوب بخصوص حد فاصل منجیل تا رودبار بهره برداری از ظرفیت كامل بندر امام در شمال خلیج فارس فراهم می شود.
خادمی با اشاره به انعقاد قرارداد اجرای ۸.۲ كیلومتر باقی مانده از آزادراه قزوین- رشت پارسال اضافه كرد: ۲۸۵ میلیارد تومان رقم اولیه قرارداد است و با عنایت به تعدیل و مدت زمان دو ساله ی اجرا هزینه تمام شده این پرژه ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صعب العبور بودن منطقه ی آزادراه توضیح داد: كوهستانی بودن مسیرهای منتهی به شمال كشور نیازمند عملیات پیچیده راهسازی است و حفاری تونل و پل های مختلف است كه همین موضوعات و اعتبار مورد نیاز روند اجرای این آزادراه را با تأخیر روبه رو كرد.
وی آزادراه قزوین- رشت را یكی از چهار دهلیز اصلی عبور از رشته كوه های البرز معرفی نمود و تصریح كرد: این آزادراه ۱۳۸ كیلومتر طول دارد كه ۱۲۷ كیلومتر آن به بهره برداری رسیده است و بخش های باقیمانده این محور با حدفاصل منجیل تا رودبار به طول ۱۱.۳ كیلومتر یكی از مهمترین گلوگاه های ترافیكی در این آزادراه به حساب می آید كه ۳.۲ كیلومتر آن در سال ۹۵ به بهره برداری رسیده و ۸.۲ كیلومتر آن در چارچوب دو قطعه اجرایی به طول ۳.۳ و ۴.۹ كیلومتر در حال اجرا می باشد.
خادمی در طراحی این آزادراه از بین نرفتن كسب و كار مردم رودبار را یكی از شاخص های مهم معرفی و اعلام نمود: یكی از دغدغه های مردم رودبار بعنوان قطب تولید زیتون در كشور در مورد راه اندازی این آزادراه از بین رفتن رونق كسب و كار بود. و بنابراین این آزادراه طوری طراحی شد تا مسیر رفت از داخل باند آزادراه و مسیر برگشت از مسیر فعلی شهر رودبار عبور كند تا گلوگاه ترافیكی رفع گردد و صدمه ای به كسب و كار هموطنان در رودبار وارد نشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی آزادراه قزوین- رشت را یكی از مهمترین محورهای مواصلاتی شمال كشور دانست و اظهار داشت: به علت اتصال آزادراه به جاده موجود، ظرفیت كل آزادراه با داشتن یك منطقه با گنجایش راه اصلی چند خطه، كاسته می شود و با در نظر گرفتن افزایش ترافیك عبوری از این آزادراه، این گلوگاه مشكل ساز خواهد شد و روان شدن كامل ترافیك آزادراه تنها با راه اندازی بخش دوم منجیل- رودبار میسر می شود.
بزرگراه ساوه- بویین زهرا- قزوین؛ كوتاه ترین مسیر اتصال مركز و شمال كشور
معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر از بزرگراه ساوه- بویین زهرا- قزوین هم بازدید كرد و در این خصوص اظهار داشت: این محور به طول ۱۴۰ كیلومتر، استان های مركزی و قزوین را به هم متصل می كند و ارتباط ترافیكی شمال و شمال غرب را با منطقه مركزی و جنوب كشور برقرار می كند.
وی تصریح كرد: هم اكنون باند دوم محور قزوین- بویین زهرا به طول ۶۰ كیلومتر به بهره برداری رسیده و باند دوم ساوه- بویین زهرا هم به طول ۸۰ كیلومتر با پیشرفت فیزیكی ۹۰ درصد در دو قطعه در حال اجرا می باشد كه تابحال ۴۵ كیلومتر از مسیر در استان مركزی و ۲۸ كیلومتر در راه استان قزوین به بهره برداری رسیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملیات باقی مانده در این محدوده بیان داشت: عملیات اجرایی ۷ كیلومتر در محدوده گردنه هجیب باقی مانده است كه تابحال در ۴ كیلومتر آن یك لایه آسفالت اجرا شده و مابقی در مراحل عملیات خاكی است.
خادمی این بزرگراه را كوتاه ترین مسیر اتصال مركز و شمال كشور معرفی نمود و اضافه كرد: بزرگراه ساوه- بویین زهرا- قزوین كمربندی استان تهران و البرز تلقی می شود كه زمان سفر را ۱۵ دقیقه كاهش داده و باعث اشتغالزایی مسقتیم برای ۵۰۰ نفر و غیرمستقیم برای ۱۲۰۰ نفر شده است.

1398/03/10
16:17:30
5.0 / 5
103
تگهای خبر: بار , ترافیك , تولید , جاده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری