معاون وزیر راه؛

۶۲۰۰ میلیاردی برای بازسازی راه های صدمه دیده از سیل نیاز است

۶۲۰۰ میلیاردی برای بازسازی راه های صدمه دیده از سیل نیاز است

به گزارش شیك بار رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و خرید ماشین آلات، تأمین پل خرپایی و قیر برای بازسازی راه های صدمه دیده در سیل نیاز است.



به گزارش شیك بار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن نیا با اشاره به وضعیت تجهیزات، ماشین آلات و اعتبارات مورد نیاز حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای برای مقابله بحران های احتمالی و جبران خسارت های وارده بر اثر سیل اخیر و بحران های احتمالی تصریح كرد: با توجه میانگین ۲۵ سال عمر ناوگان راهداری، بالا رفتن عمر ماشین آلات و مستهلك شدن آنها همه ساله برخی از گردونه خدمت خارج می شوند.
وی اضافه كرد: برای تأمین ماشین آلات و نوسازی ناوگان باید حداقل مبلغ ۳، ۰۰۰ میلیارد تومان بعنوان اعتبار تصویب و به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ابلاغ شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اضافه كرد: در شرایط فعلی قیمت هر دستگاه ماشین راهسازی بین ۱.۵ تا دو میلیارد تومان است و ماشین آلاتی كه بتوانند در شرایط سیل و بحران توان عملیات انجام داشته باشند از توان و قیمت بالاتری برخوردار می باشند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه اغلب ماشین آلات مورد نیاز راهداری تولید داخلی ندارد، اظهار داشت: باوجود حمایت سازمان از تولید داخل اما با در نظر گرفتن ظرفیت تولید داخل، باید مجوز واردات ماشین آلات راهداری همچون بولدوزر، گریدر، لودر و بیل مكانیكی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای حداقل یك دوره سه ساله صادر شود.
وی خاطرنشان كرد: سال قبل در پیوست قانون پروژه سرمایه گذاری برای تأمین ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات تعریف شد كه مورد استقبال سرمایه گذاران قرار نگرفت.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تاكید بر برقراری تردد در حداقل زمان ممكن و از سویی صدمه پذیر بودن پل ها در مقابل سیل اظهار داشت: ضروری می باشد پل های سبك پیش ساخته پیش بینی و در سطح كشور توزیع شود تا بعد از توزیع در سطح كشور در مواقع نیاز مورد استفاده قرار گیرد. در غیر این صورت برقراری ارتباط از راه ساخت پل زمان بر است.
حسن نیا تصریح كرد: ازاین رو حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان بعنوان اعتبار برای تهیه پل های خرپایی، لوله بتنی و فلزی، باكس های بتنی و امثال آن تصویب و در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گیرد چونكه هم اكنون قیمت هر دستگاه پل خرپایی با دهانه ۴۵ متر حدود ۲ میلیارد تومان و بنا بر عرض دهانه پل قیمت آن تغییر می كند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تخریب كمتر از ۵۰ پل زیر ۱۰ متر در سیل اخیر اظهار داشت: پل های آب برده در سیل اخیر پل های خرپایی بودند كه مجدد جای آنها پل های خرپایی نصب می شود، اما باید توجه داشت كه مدلهای قدیمی این پل ها فاقد طراحی هیدرولیكی قوی هستند ازاین رو تأمین این پل ها با استانداردهای جدید همچون افزایش ارتفاع و عرض دهانه در دستور كار قرار دارد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینكه در دوران وزارت راه و ترابری سابق، حدود ۴۰۰ دستگاه پل خرپایی خریداری و به تدریج در استان ها مصرف شد اظهار داشت: در جریان سیل اخیر هم حدود ۱۵ دستگاه دیگر از این پل ها كه در اختیار ادارات كل استانی قرار داشت استفاده شد. بنابراین تأمین این پل ها در دستور كار سازمان قرار دارد كه نیازمند تأمین اعتبار است.
وی با عنایت به اینكه نزدیك به ۱۵ هزار كیلومتر از طریق های كشور بر اثر وقوع سیل صدمه دیده اند، تصریح كرد: برای ترمیم و بازسازی محورهای صدمه دیده باید ۳ هزار میلیارد تومان قیر مجانی هم در نظر گرفته شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح كرد: سالانه بخشی از قیر مصوب مورد نیاز حوزه راهداری در طول سال تخصیص می یابد كه صرف اقدامات جاری می شود. اما باید توجه داشت كه روش تخصیص همیشگی برای بازسازی راه های تخریب شده در سیل اخیر مطلوب نمی باشد و این میزان كفاف بازسازی راه های تخریب شده را نمی دهد.
حسن نیا با اشاره به انتخاب وزیر كشور بعنوان مسئول بازسازی مناطق سیل زده بیان كرد: بعنوان نماینده وزارت راه و شهرسازی برنامه عملیاتی بازسازی راه ها و ابنیه فنی تهیه و در جلسات مربوط به ریاست وزیر كشور عرضه شد تا همزمان با تأمین اعتبارات آن عملیات بازسازی اساسی با در اختیار گرفتن پیمانكاران آغاز شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان كرد: طبق برآورد اولیه در جریان سیل اخیر به بیشتر از ۳، ۵۲۰ میلیارد تومان به راه های كشور خسارت وارد شد كه شامل طول راه ها، ابنیه فنی و ماشین آلات و ساختمان ها می شود. از طرفی ۹۶۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری كه در جریان سیل اخیر مورد استفاده قرار گرفت همان ماشین آلاتی بودند كه در چارچوب طرح سفرهای نوروزی ۹۸ و راهداری زمستانی ۹۷ در حال فعالیت بود.

1398/02/19
12:04:38
5.0 / 5
1681
تگهای خبر: بار , تجهیزات , تولید , جاده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری