مدیرعامل راه آهن خبر داد:

جابجایی ۲۰درصد بار هند به روسیه از راه راه آهن قزوین-رشت -آستارا

جابجایی ۲۰درصد بار هند به روسیه از راه راه آهن قزوین-رشت -آستارا

شیك بار: مدیرعامل راه آهن اظهار داشت: در صورت تكمیل راه آهن قزوین- رشت- آستارا می توانیم یك پنجم معادل 20 درصد كل بار قابل انتقال بین هند به روسیه را به شبكه ریلی ایران جذب نماییم.



به گزارش شیك بار به نقل از مهر، سعید محمدزاده در حاشیه بازدید از پروژه های ریلی كه عصر امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره اهمیت راه اندازی خط آهن قزوین- رشت- آستارا اظهار داشت: اهمیت این خط از نظر ترازیت بار برای ما بسیار بالا است چونكه برمبنای اعلام رسمی دولت روسیه، باری كه در سال ۲۰۱۶ از بمبئی تا مسكو منتقل شد ۸ میلیون تن و در سال ۲۰۱۷، ۱۰ میلیون تن بود. البته این اعداد غیررسمی است چونكه روسیه تحریم است و اعداد را به صورت دقیق اعلام نمی نماید.
معاون وزیر راه افزود: این در شرایطی است كه این میزان بار با كشتی از بندر بمبئی تا سن پترزبورگ از راه دریاهای آزاد و شمال اروپا طی شده و ۶۰ روز حمل آن به طول می انجامد. همین طور با عنایت به ضرورت تردد كشتی ها از تنگه رودخانه ولگا در شمال دریای خزر، امكان عبور كشتی های اقیانوس پیما و با بار زیاد و تعداد بالای كانتینر وجود ندارد.
مدیرعامل شركت راه آهن اضافه كرد: از طرف مقابل ما یك حمل بار آزمایشی را كه از بندر بمبئی تا بندر شهید رجایی حمل شده بود را با قطار تا قزوین حمل كردیم. سپس از قزوین تا آستارای آذربایجان این دفعه را با كامیون برده و باردیگر از آستارای آذربایجان تا مسكو با قطار جابجا كردیم. این دفعه سه روز باز در گمرك بندر شهید رجایی متوقف گردید، با این وجود كل این مسیر تنها ۲۱ روز به طول انجامید.
محمدزاده افزود: با شروع به كار خط آهن آستارای ایران و آستارای آذربایجان هم اكنون این مسیر ۱۴ روز زمان می برد كه مدت زمانی كه بار با كشتی از بمبئی تا سن پترزبورگ حمل شود مدت زمان زیادی فاصله دارد.
به گفته معاون وزیر راه اگر این مسیر تكمیل شود و تا مسكو به صورت یكپارچه ریل داشته باشیم می توانیم بخش مهمی از حمل بار هند به روسیه را از راه راه آهن ایران جابجا نماییم.
مدیرعامل راه آهن اشاره كرد: می توانیم سالانه ۲ میلیون تن از این دفعه را از راه مسیر ریلی ۱۵۰۰ كیلومتری بندرعباس – آستارا عبور دهیم با عنایت به اینكه درآمد هر یك میلیون تن بار ترانزیتی ۴ برابر جابجایی بار داخلی است، درآمد خوبی نصیب كشور خواهد شد؛ ضمن اینكه علاوه بر فواید اقتصادی، تكمیل این محور ریلی اهمیت استراتژیك و اشتغالزایی خواهد داشت.

1397/10/04
15:03:03
5.0 / 5
157
تگهای خبر: بار , شركت , كامیون , مسیر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری