در پاسخ به مهر مطرح شد؛

اعتبار تكمیل آزادراه قزوین – رشت ابلاغ گردید

اعتبار تكمیل آزادراه قزوین – رشت ابلاغ گردید

شیك بار: شركت ساخت زیربناهای حمل و نقل اعلام نمود: اعتبار لازم برای تكمیل ازادراه قزوین-رشت ابلاغ گردیده است و بعد از انجام تشریفات قانونی انتخاب پیمانكار، عملیات اجرایی اتمام فاز نهایی آن آغاز خواهد شد.



به گزارش شیك بار به نقل از مهر، شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور به دنبال انتشار گزارشی در این خبرگزاری در مورد ضرورت تكمیل ۸.۵ كیلومتر باقی مانده از آزادراه قزوین ـ رشت محدوده منجیل ـ رودبار با هدف جلوگیری از اتلاف هزینه ها و اوقات مردم و مسافران تاكید شده بود كه در این خصوص شركت ساخت توضیحی به این خبرگزاری ارسال كرده كه به شرح زیر است:
احتراماً پیرو درج خبر با تیتر «اتلاف منابع ملی در آزادراه ناتمام قزوین- رشت/ متولی: بودجه نداریم» در سرویس اقتصادی مورخ ۹۷/۶/۶ با كد ۴۳۸۷۰۳۳ جوابیه زیر تقدیم حضور می گردد. مقتضی است این جوابیه برابر قانون مطبوعات در اسرع وقت در همان جایگاه و همان رده خبری درج شود. پیشاپیش از بذل توجه جنابعالی سپاسگزاریم.
اعتبار تكمیل آزادراه قزوین – رشت ابلاغ شد
۱- عملیات اجرایی آزادراه قزوین- رشت به طول ۱۳۸ كیلومتر از سال ۱۳۸۳ و نه سال ۱۳۸۰ كه در گزارش ذكر شده، آغاز و تا سال ۱۳۸۸ قسمت عمده آن به طول ۱۲۷ كیلومتر حدفاصل آزادراه قزوین- زنجان تا امامزاده هاشم به بهره برداری رسید.
۲- برخلاف آنچه در گزارش مورد نظر ادعا شده در هنگام ساخت این آزادراه غفلتی درباره تكمیل قطعه رودبار و منجیل صورت نگرفته بلكه با عنایت به صعب العبور بودن این بخش و نیاز به احداث تونل ها و پل های بسیار و بالتبع هزینه فراوان، چنانچه عملیات اجرایی و بهره برداری از ۱۲۷ كیلومتر منوط به تكمیل این ۱۱.۳ كیلومتر می شد، زمان بهره برداری از پروژه و بهره مندی مردم از سرمایه گذاری صورت گرفته به تعویق می افتاد. ازاین رو همانند سایر پروژه های عمرانی به صورت فاز بندی اجرا و به بهره برداری رسید كه در فاز اول ۱۲۷ كیلومتر و در فاز دوم ۳.۲ كیلومتر بعنوان كنار گذر شهر منجیل به منظور رفع مشكل گلوگاهی تونل های قدیم منجیل با چهارخطه شدن محور موجود منجیل – رودبار زیر عبور رفت.
۳- در فاز سوم ساخت و بهره برداری از ۸.۱ كیلومتر باقیمانده این پروژه در دستور كار قرار گرفت. تولید فرصت كسب و كار برای مراكز فروش زیتون هم با احداث مرحله به مرحله این پروژه و در ۸.۱ كیلومتر هم به صورت احداث یك باند رفت از قزوین به رشت و عبور از شهر رودبار از سمت رشت به قزوین مدنظر واقع شد.
۴- با عنایت به تخصیص اعتبارات به صورت سالیانه، فاز بندی پروژه امكان بهره مندی مردم از محدوده های تكمیل شده در كوتاه ترین زمان ممكن را میسر ساخته و اتلاف منابعی برپایه آنچه در گزارش مذكور آمده رخ نداده است.
۵- می بایست این نكته را هم در نظر داشت كه استان گیلان بعنوان یك استان گردشگری در كشور شناخته شده و سالانه پذیرای سیل عظیم مسافران از شهرهای مختلف است و همین امر سبب شده تا همواره در روزهای تعطیل شاهد ترافیك در تمامی محورهای مواصلاتی به این استان هستیم. بنابراین جهت رفع گره های ترافیكی منتهی به این استان بعد از آزادراه قزوین – امامزاده هاشم، مطالعات آزادراه امام زاده هاشم- انزلی و امام زاده هاشم- چابكسر هم تكمیل شده و از جانب وزارت راه و شهرسازی در حال جذب سرمایه گذار است.
۶- لازم به توضیح است كه بعد از جلسات و پیگیری های مختلف انجام شده با عنایت به داشتن توجیه اقتصادی سرمایه گذاری مستقیم دولت و هزینه نمودن درآمدهای حاصله برای تكمیل این آزادراه، اعتبار لازم برای این امر ابلاغ گردیده كه بعد از انجام تشریفات قانونی انتخاب پیمانكار، عملیات اجرایی اتمام فاز نهایی آزادراه قزوین- رشت آغاز خواهد شد.
توضیح مهر
خاطرنشان می گردد در گزارش مذكور كه خبرگزاری مهر آن را منتشر نموده بود، همانگونه كه در متن گزارش درج شده بود، منظور از اتلاف منابع و سرمایه ها، هدررفت منابع ملی از محل اتلاف سوخت خودروها و وقت مردم بدلیل تولید گره های ترافیكی در محدوده رودبار، منجیل بود و هیچ اشاره ای به اتلاف منابع بدلیل سرمایه گذاری شركت ساخت در احداث آزادراه قزوین ـ رشت نشده بود.

1397/06/27
14:10:12
5.0 / 5
32
تگهای خبر: احداث , بار , ترافیك , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری