مقام مسئول شركت فرودگاه ها خبر داد:

اتمام عملیات بازگشت حجاج، برگشت ۸۵۲۰۰ حاجی با ۳۱۶ پرواز

اتمام عملیات بازگشت حجاج، برگشت ۸۵۲۰۰ حاجی با ۳۱۶ پرواز

شیك بار: قائم مقام مدیرعامل شركت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: در مجموع عملیات اعزام و پذیرش حجاج هم در مرحله رفت و هم در مرحله برگشت با آرامش و كیفیت مناسب انجام شد.



به گزارش شیك بار به نقل از شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری اظهار داشت: با عنایت خداوند متعال عملیات برگشت حجاج كه از ۵ شهریور شروع شده بود و بدون وقفه ادامه یافت، با انجام آخرین پرواز در صبح امروز، ۲۵ شهریور، در فرودگاه گرگان به آخر رسید.
وی در مورد فرودگاه هایی كه مأمور به انجام عملیات حج بودند، اظهار داشت: پروازهای حج در ۱۹ فرودگاه شامل فرودگاه های امام خمینی (ره)، مشهد، اصفهان، اهواز، ارومیه، بندرعباس، شیراز، گرگان، همدان، تبریز، ساری، كرمان، زاهدان، یزد، بیرجند، كرمانشاه، زنجان، بوشهر و رشت انجام شد.
اسفندیاری با اشاره به اینكه در عملیات بازگشت بالغ بر ۸۵ هزار و ۲۰۰ زائر بیت الله الحرام و دست اندركاران حج به وطن بازگشتند، اظهار داشت: در این مدت ۳۱۶ پرواز انجام شد كه از این تعداد ۵۲ درصد را شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ۴۸ درصد را شركت هواپیمایی سعودی انجام دادند. البته با وجودی كه عملیات حج به صورت رسمی توسط این دو شركت انجام شد اما یك شركت هواپیمایی داخلی هم به منظور كمك به این عملیات، چند هواپیما در اختیار ناوگان شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار داد.
وی در مورد میزان تأخیرات در پروازها اظهار داشت: امسال میزان تأخیرات بسیار كمتر از سال های گذشته بود به صورتی كه حتی ۴۲ درصد از پروازهای برگشت با تعجیل انجام شد؛ یعنی با هماهنگی، زودتر از زمان مقرر انجام شدند. ۱۹ درصد از پروازها با تأخیر زیر ۳۰ دقیقه و ۳۹ درصد پروازها با تأخیر بالای ۳۰ دقیقه همراه بودند كه از میان آنها تعداد بسیار اندكی تأخیر طولانی داشتند. در كل امسال میانگین تأخیرات ۵۰ دقیقه بود و این آمار برای عملیات حج كه به صورتی فشرده انجام می گردد و با عنایت به محدودیت هایی كه در فرودگاه های جده و مدینه وجود دارد آمار مناسبی است.
قائم مقام مدیرعامل در امور فرودگاه ها با اشاره به اینكه همه ارگان های انتظامی و امنیتی اعم از سپاه، پلیس، عوامل وزارت اطلاعات، عوامل گذرنامه، گمرك و دیگر دستگاه های مختلف همكاری بسیار خوبی داشتند، اظهار داشت: با عنایت به دستورالعمل هایی كه برای مراحل رفت و بازگشت حجاج برای فرودگاه ها صادر كرده بودیم و با آمادگی ها و هماهنگی هایی كه در درون هر یك از فرودگاه ها رخ داد، خوشبختانه همه مراحل با هماهنگی ارگان های فرودگاهی و غیرفرودگاهی به خوبی انجام شد و در بازدیدهایی كه از فرودگاه های مختلف داشتیم شاهد انسجام فوق العاده ای در برنامه های كاری آنها بودیم به صورتی كه با نظم و ترتیب، ترمینال های ورودی خویش را برای ورود حجاج آماده كرده بودند و فرآیند ورود، انجام كنترل های لازم و ترخیص و خروج حجاج در كمترین زمان ممكن انجام می شد.
وی در مورد خدماتی كه بخش های غیر فرودگاهی عرضه كردند، اظهار داشت: برای نمونه مسئولان بهداشت و درمان در فرودگاه ها حضور داشتند و به انجام امور بهداشتی و قرنطینه می پرداختند و مسئولان پلیس راهور هم در داخل و خارج از فرودگاه برای روانی و سهولت تردد مردم تلاش می كردند.
اسفندیاری با اشاره به اینكه در عملیات حج امسال در چند فرودگاه، به منظور افزایش كیفیت خدمت رسانی و رفاه حال مردم، برای نخستین بار ترمینال مخصوص مستقبلان فعال شد، اظهار داشت: برای نمونه ترمینال مستقبلان فرودگاه ساری شامل فضایی ۷ هزارمتر مربعی است و كمك زیادی برای پذیرش مستقبلان و فراهم كردن امكانات رفاهی آنها كرد.
وی با اشاره به اینكه بعد از بررسی جامع عملكرد فرودگاه ها نتایج آن منتشر خواهد شد، اظهار داشت: اما در مجموع می توان گفت عملیات حج تمتع سال ۹۷، با عملكرد خوب فرودگاه ها و به نحو مناسبی انجام شد.

1397/06/26
14:24:40
5.0 / 5
2073
تگهای خبر: امكانات , بار , خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری