معاون وزیر راه؛

طی ۵ سال برای ۲۰ درصد كل شهر تهران پروانه ساختمانی صادر شد

طی ۵ سال برای ۲۰ درصد كل شهر تهران پروانه ساختمانی صادر شد

شیك بار: معاون مسكن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه طی ۵سال برای ۲۰درصد كل شهر تهران پروانه ساختمانی صادر شد اظهار داشت: وقتی كیك اقتصاد مسكن كوچك تر شد، هر روز بیكاران در بین مهندسان افزایش پیدا كرد.


به گزارش شیك بار به نقل از مهر، حامد مظاهریان معاون مسكن و ساختمان وزیر راه و شهر سازی در همایش روز مهندسی كه عصر روز گذشته در محل برج آزادی تهران برگزار گردید با اشاره به اینكه طی دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه مهندسی ساختمان با یك بحران بزرگ روبه رو بوده ایم، اظهار داشت: این بحران سبب شده فاصله بزرگی بین انتظاراتی كه از جامعه مهندسی می رود، به وجود آید البته وقتی به خواسته های مردمی نگاه می نماییم، می بینیم این سازمان هم نتوانسته به آن وظایف خود عمل كند. وی اضافه كرد: در خوش بینانه ترین حالت به ۷ درصد مهندسان كار به صورت سیستمی ارجاع می گردد و این خدمات شامل حال ۹۳ درصد اعضا نمی گردد، هرچند همان ۷ درصد هم نارضایتی و بی عدالتی را عنوان می كنند، پس باید یك صدمه شناسی به این مورد و نگاه ویژه ای شود كه آیا قانون نظام مهندسی نیاز به اصلاح دارد یا خیر. معاون مسكن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به صورت ویژه اصلاحات قانون نظام مهندسی انجام شده كه به سه لایه تقسیم شده است، ازاین رو رفتارها و الگوها یكی از اصلی ترین اصلاحات این قانون به حساب می آید. مجلس اصلاحات قانون نظام مهندسی را به صورت ویژه آغاز كرد و پرچمدار آن بود، اما در آخرین مراحل متوقف گردید. مظاهریان با اشاره به اینكه مهندسان ناظر پلیس ساخت هستند، اظهار داشت: اما هیچ وقت رابطه درستی تولید نشد، چون كه باید مفهوم نظارت گسترش پیدا می كرد. وقتی ساختمانی ساخته می شود، هنوز چیزی به نام تضمین و گارانتی وجود ندارد، ازاین رو در آیین نامه اصلاحاتی این مورد پیشنهاد و پیش بینی شده كه در زمان صدور آخر كار سازنده ضمانت و گارانتی ارائه نماید. وی ادامه داد: سازمان های نظام مهندسی ۱۵۰۰ میلیارد تومان دارایی در گردش دارند، در حالیكه قرار نبود این مورد این گونه باشد. چون كه هر سازمانی قوی تر و سالم تر باشد، به آن افتخار می گردد. ظرف سه سال از سال ۹۲ به یكباره بحث ارجاع كار به مهندسان و دریافت ۵ درصد از مهندسان سبب شد، فضای خدماتی كه سازمان های نظام مهندسی داشتند، آلوده شود. مظاهریان خاطرنشان كرد: در سازمان نظام مهندسی قبلاً كسی میوه نمی خورد و حق الجلسه دریافت نمی كرد، چون كه آنها معتقد بودند، در حال عرضه خدمات اجتماعی هستند. معاون مسكن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان كرد: وقتی منابع غیرقابل تصوری در اختیار هر دستگاهی كه خدمات رسان باشد، قرار گیرد، میل سیستمی به این سمت خواهد بود كه خودش بزرگتر و غیرقابل نفوذتر شود. وی تاكید كرد: كیك اقتصادی ساختمان كوچك تر شده است و در خلال پنج سال برای ۲۰ درصد كل شهر تهران پروانه ساختمانی صادر شد، بنابراین به یكباره اقتصاد مسكن دچار مشكل شد و خانه های خالی از سكنه در تهران به ۴۹۰ هزار واحد مسكونی رسید و سپس با فروكش كردن این جذابیت ركودی بی سابقه در بازار مسكن رخ داد. مظاهریان ادامه داد: وقتی كیك اقتصاد مسكن كوچك تر شد، هر روز خیل بیكاران در بین مهندسان افزایش پیدا كرد. معاون مسكن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه ابلاغیه جدیدی آخوندی وزیر راه و شهرسازی اساساً سبب گردش مالی بالای سازمان های نظام مهندسی را متوقف خواهد كرد، اظهار داشت: منع مداخله كارمندان در خدماتی كه در بیرون از كار دولتی عرضه می گردد كه نام آن قانون و آیین نامه تعارض منافع بود، باعث نارضایتی خیلی از كارمندان دولت شد و حتی این مقاومت آشكار در ساختمان وزارت راه و شهرسازی هم دیده شد. وی اضافه كرد: این عادلانه نیست كه در شرایطی كه جامعه مهندسی دارای كارمندان زیادی است، كارمندان دولت از دو سیستم درآمد داشته باشند، پس قبول كردن این مورد سخت است. قانون تضاد منافع یك شجاعانه از جانب وزیر راه و شهرسازی بود، پس نمی توان دو طرف میز نشست و صدای مردم را فریاد زد.

1396/12/06
14:24:54
5.0 / 5
2079
تگهای خبر: بار , خدمات , ساختمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری