۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک مرخص شد

۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک مرخص شد

به گزارش شیک بار، مدیر طرح خودرو های برقی وزارت صمت اظهار داشت: 2500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آتی 8 تا 10 هزار خودرو های برقی در معرض واگذاری قرار می گیرد.



به گزارش شیک بار به نقل از مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودرو های برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو اظهار داشت: هم اکنون ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آتی ۸ تا ۱۰ هزار خودرو های برقی که قسمتی از آنها درحال حمل و ترخیص است در معرض واگذاری قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: مجموع خودرو های سواری که تا سه ماه آتی به بازار عرضه می شود بین ۸ تا ۱۰ هزار خودرو است که بدنبال ایجاد شرایط تحویل آن به ناوگان عمومی هستیم.
کریمی سنجری اشاره کرد: خودروی برقی نسبت به خودروی بنزینی حدود سالانه ۸ تا ۱۰ هزار لیتر بنزین صرفه جویی می کند برای اینکه برق را می توان از منابع تجدید پذیر به دست آورد ولی نمی توان بنزین را از منابع دیگر تامین کرد.
وی اظهار داشت: اگر قرار باشد با سوخت های فسیلی برق تولید نماییم می توانیم منشأ آلودگی را به خارج از شهرها ببریم و دیگر تاکسی ها در شهر تولید آلودگی نمی کنند.
مدیر طرح خودرو های برقی وزارت صنعت معدن تجارت بیان کرد: در اینجا باید به رانندگان تاکسی یارانه و کمک ارائه نماییم و قسمتی از سودی که دولت ناشی از صرفه جویی به دست می آید را به شکل بلاعوض به رانندگان تاکسی بدهد.
وی اظهار داشت: وزارت صمت همیشه بدنبال فرهنگ سازی و نهادینه کردن این امر است ولی وقتی ناوگان حمل و نقل عمومی را به خودروی برقی مجهز نماییم نیازمند توسعه ایستگاه های شارژ هستیم. اگر شرایط شارژ فراهم باشد مردم ما علاقمند هستند که خودروی برقی سوار شوند. عده ای از مردم علاقه دارند خودروی وارداتی بخرند ولی می توانیم این کار را با خودروی برقی انجام دهیم. بخش مهمی از خودروی برقی باید تامین کننده حمل و نقل عمومی باشد و قسمتی از آن باید به مردم تخصیص یابد.


منبع:

1403/02/01
13:44:07
5.0 / 5
105
تگهای خبر: تاكسی , تجارت , تولید , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری