گزارش شیك بار؛

تسریع در روند آسفالت ریزی پرونده ویژه شهرداری تهران

تسریع در روند آسفالت ریزی پرونده ویژه شهرداری تهران

شیک بار: یکی از کلان پروژه هایی که شهرداری تهران آنرا دنبال می کند، افزایش میزان تولیدات آسفالت و به سازی هرچه سریع تر آسفالت معابر و مسیرهای بزرگراهی پایتخت است.


خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ شاید حداقل برای یکبار در روز هم شده، هنگام گذر از معابر و مسیرهای بزرگراهی شهر تهران در چاله هایی که ناشی از تخریب آسفالت معبر است بیافتید و یا مجبور باشید برای فرار از این چاله ها در راه صاف، مارپیچ رانندگی کنید. گرفتاری در این چاله های کوچک و بزرگ، گاهی می تواند در راه بزرگراهی خطرآفرین باشد و در کاهش اصطکاک خودرو های شهروندان اثر گذارد. با نگاهی که به وضعیت آسفالت معابر و خیابان های پایتخت در ماه های گذشته می انداختیم، وضعیت اسفناکی را مشاهده می کردیم که انگار در دوره قبلی مدیریت شهر تهران، اقدام زیادی برای به سازی و روکش آسفالت صورت نگرفته بود. یکی از کلان پروژه ها و پرونده های مهمی که شهرداریِ زاکانی آنرا دنبال می کند، بحث افزایش میزان تولیدات آسفالت و به سازی هرچه سریع تر آسفالت معابر و مسیرهای بزرگراهی پایتخت است. اقدامی که در طرح خدمت بطور ویژه دنبال شد و فقط در ۱۱ هفته ۱.۲۲۶.۳۹۶ مترمربع از معابر پایتخت به سازی شد. بهسازی ۱۲۵۵ معبر در ضمن ۷۷ شبانه روز در طرح خدمت روند به سازی معابری که تخریبی زیادی داشتند به سرعت به سرانجام رسید و طبق اعلام مدیرکل اداره هماهنگی فنی و عمرانی سازمان ها و مناطق شهرداری تهران، ۱۵۰۱ اکیپ در ضمن ۷۷ شبانه روز در تهران کار کردند و ۱۸۲۲ بازدید ناظران کیفی انجام شده و ۱۲۵۵ معبر به سازی شده است که متراژ این معابر یک میلیون و ۲۲۶ هزار و ۳۹۶ مترمربع شمرده می شود.
سیدمحمد فیاض با اشاره به این که ۱۸۶ هزار تن آسفالت معادل ۱۲۴۰۰ بار کامیون برای اجرای طرح مورد استفاده قرار گرفت، اظهار داشت: در طول یک هفته اجرای «طرح خدمت» معادل ۳۵ درصد آسفالت ۱۴۰۰ فقط در یک منطقه و معادل ۴۵ درصد آسفالت شش ماهه اول سال ۱۴۰۱، عملیات آسفالت ریزی صورت گرفت. در کنار تسریع در روند به سازی افزایش میزان تولید آسفالت از دیگر برنامه های مهم مدیریت شهری است، هم اکنون شهرداری تهران چهار کارخانه تولید آسفالت دارد که کارخانه های ۶، ۷ و ۹ در منطقه شادآباد و کارخانه شماره ۸ در شهریار است. کارخانه شماره ۶ ظرفیت تولید ۱۶۰ تن آسفالت در ساعت، کارخانه شماره ۹ ظرفیت تولید ۲۴۰ تن آسفالت در ساعت، کارخانه شماره ۷ ظرفیت تولید ۲۰۰ تن آسفالت در ساعت و کارخانه شماره ۸ نیز ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰ تن آسفالت را دارد و در مجموع روزانه چهار هزار تن آسفالت در شهر تهران تولید می شود. حدود ۱۰ درصد سطح شبکه نیاز به به سازی و روکش مجدد آسفالت دارد در همین رابطه مسعود حق لطفی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به حجم تولیدات آسفالت توسط شهرداری تهران، اظهار داشت: شهر تهران ۷۳۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و ۱۱۰ کیلومتر مربع بزرگراه های اصلی، خیابان های اصلی و فرعی هستند. حدود ۱۱ کیلومتر مربع یعنی حدود ۱۰ درصد سطح شبکه نیاز به به سازی و روکش مجدد آسفالت دارد. در حقیقت ۱.۶ تا ۲ میلیون تن آسفالت در سال برای نگهداشت وضع موجود نیاز داریم. ایشان سپس با اعلان اینکه شهرداری تهران و سازمان عمران وظیفه نگهداشت سطح شهر تهران دارد، اضافه کرد: برمبنای آن ۴ کارخانه آسفالت داریم که البته پاسخگوی همه آسفالت مورد نیاز شهر تهران نیست با توجه به این که توان ما بین ۶۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار تن تولید است سایر نیازها را بوسیله دستگاه های دیگر تامین می ‎کنیم.
حق لطفی بیان کرد: هم اکنون درحال خرید دو کارخانه با ظرفیت ۲۴۰ هزار تن هستیم و دستگاهها درحال حرکت به سمت تهران است امیدوار هستیم در سال ۱۴۰۲ افزایش تولیدات داشته باشیم. در مجموع تا تولید یک میلیون تن فاصله داریم و با خرید این دستگاهها کمبودها رفع خواهد شد. مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به جزییات مساحت کارخانه های آسفالت، اظهار داشت: ۱۴ هکتار مساحت کارخانه ۶.۷.۹ و ۷.۵ هکتار مساحت کارخانه شماره ۸ است و در کنار آن، کارگاه شماره ۴ که تولید بتن غلتکی را انجام می دهد. تولید ۶۲۰ هزار تن آسفالت از شروع سال تاکنون وی افزود: از شروع سال تا به امروز ۶۲۰ هزار تن تولید داشتیم که نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش تولید است. ما سالانه حدود ۱.۵ میلیون تن آسفالت نیاز داریم اجرای عملیات آسفالت ریزی در شبکه بزرگراهی توسط سازمان عمران و معابر و خیابان ها توسط شهرداری مناطق، عملیات آسفالت ریزی به انجام می رسد درحقیقت تولید را ما انجام می دهیم. حق لطفی در پاسخ به سوالی در خصوص این که کارخانه ها تولید آسفالت در شهر آلودگی ایجاد نمی کند، اظهار داشت: کارخانه های جدید که مقرر است راه اندازی شود، هیچ نوع آلایندگی ندارد و این کارخانه های فعلی نیز در منطقه شادآباد هم آلودگی ندارند و کوشیدیم با رعایت نکات محیط زیستی و کمترین ایجاد آلودگی هم ایجاد نشود.
از دیگر مسائل مهمی که در کنار لزوم افزایش در حجم تولیدات کارخانه ها، افزایش تعداد دستگاه های تولید آسفالت و تسریع در پروسه آسفالت سازی جهت به سازی هرچه سریع تر و نگهداشت روکش آسفالت معابر پایتخت توسط شهرداری تهران دنبال می شود، «اورهال» دستگاه های کارخانه تولید آسفالت است که در توسط سازمان عمرانی شهر تهران پیگیری می شود؛ چونکه با اورهال دستگاهها، از توقف تولید جلوگیری و راندمان نیز افزایش خواهد یافت. دستگاه های آسفالت سازی اورهال می شوند در همین رابطه مهدی آبشاری معاون اجرائی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره اورهال دستگاه های آسفالت سازی، اظهار داشت: اورهال ها بستگی به کار کارخانه دارد و بسته به میزان خرابی دستگاهها، اورهال به انجام می رسد. هیچ وقت کارخانه های ما به جهت اورهال تعطیل نمی شوند. وی افزود: قراردادی ۲۰ میلیاردی برای اورهال داریم که شارژ انباری ما شمرده می شود پس از تهیه قطعات مورد نیاز دستگاهها، برحسب نیاز هر دستگاه تعویض قطعات و اورهال صورت می گیرد. بدنبال اهمیت موضوع تولید و اجرای آسفالت در پایتخت در دوره فعلی مدیریت شهری، اصحاب رسانه در هفتم آذرماه بازدیدی از کارخانه های ۶.۷.۹ آسفالت سازی شهرداری داشتند و در روند جریان فعالیت این کارخانه ها و تولید آسفالت برای شهر تهران قرار گرفتند. توجه ویژه شهرداری تهران در این دوره به بحث به سازی و روکش مجدد آسفالت معابر و مسیرهای بزرگراهی بطور قطع اقدام مؤثر در جلب رضایت شهروندان خواهند بود چونکه هرچه میزان تخریبی مسیرهای تردد شهروندان بیشتر شود، انتقاداتشان نسبت به مدیریت شهری افزایش خواهد یافت و نوعی نارضایتی نسبت به عملکرد شهرداری خواهند داشت به همین دلیل این اقدام شهرداری همچون خدماتی است که بصورت ملموس و عینی شهروندان آنرا احساس می کنند.


منبع:

1401/09/11
13:47:39
5.0 / 5
467
تگهای خبر: اداره , بار , بزرگراه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری